خلاصه ماشینی:
"آخرین لحظات زنگ آخر دارد سپری میشود و بچهها در ذهن خود، مثل مسابقات کشتی، در حال لحظهشماری برای پایان تمرینهای فیزیک و نواخته شدن زنگاند....
این پاسخها، شرط ورود به جلسات بحث هستند و لازم است تا ساعت ٨ صبح برگزاری جلسه گفتوگو، تحویل خانم امیری شوند.
بچهها میگویند خانم امیری خودش مثل یک دانشآموز تمام عیار روی موضوعات فکر میکند، دربارة آنها جستوجو میکند، منابع متعددی را مورد بررسی قرار میدهد و گامبهگام با آنها در جلسهها وارد بحث میشود.
موضوعات این جلسات از کجا میآیند؟ خانم امیری موضوع این بحثهای زنگ ناهاری را از دل علایق و نیازهای واقعی بچهها استخراج میکند.
از نگاه مدافعان این فرهنگ برنامه درسی، دانشآموز یکی از مؤلفههای جریان تربیت نیست بلکه قلب رویداد تربیتی است؛ قلبی که باید بتپد و جریانی از شور و خواستن را در کلاس و مدرسه راه بیندازد.
این فرهنگ تلاش دارد تا با تنوعبخشی به حیطههای یادگیری و مضمونی، علایق بچهها را در عرصههای مختلف جلب کند و توانمندیهای گوناگون آنها را تقویت نماید."