Skip to main content
فهرست مقالات

آیا کودک شما نیز چاق است؟

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : وزن، کودکان، چاقی، ورزش، ازدیاد وزن، کالری، نوجوانی دچار مشکل ازدیاد وزن، خانواده، چاقی و ازدیاد وزن فرزندانشان، تغذیه‌ای

خلاصه ماشینی:

"به طور معمول‌ کودکان 12-10 ساله که در حال رشد جسمانی‌اند،اگر سالیانه‌ حدود 5-4 کیلو ازدیاد وزن داشته باشند،طبیعی و سالم‌ است؛اما اگر این میزان به 10-7 کیلو در هر سال برسد، پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های بلوغ و نوجوانی منجر به‌ چاقی و اضافه وزن آن‌ها شود. برای مثال اگر قصد دارید فرزندتان در طول هفته نیم‌ کیلو وزن کم کند،می‌توانید غذای روزانهء او را طوری‌ انتخاب کنید که روزی 50 کالری کم‌تر از مواد چرب و نشاسته‌ای بخورد. شما می‌توانید از جدول‌های ارزش مواد غذایی استفاده کنید و با در نظر گرفتن تنوع مواد،سعی کنید میوه‌ها و سبزی‌های مختلف را در برنامهء روزانه‌تان‌ بگنجانید و از مصرف غذاهای پر کالری مثل شیرینی،کیک، خوردن بیش از حد نیاز و عدم تحرک بچه‌ها می‌تواند آن‌ها را در دوران بلوغ و نوجوانی‌ دچار مشکل ازدیاد وزن کند. البته شاید تصور کنید که‌ این امر کار سخت و دشوار است،ولی در اکثر موارد،به‌ راحتی می‌توان با استفاده از روش‌ها و راه کارهای مفید، تغییراتی در نحوهء زندگی بچه‌ها ایجاد کرد که میزان ازدیاد وزن و درصد چاقی را در آن‌ها به حدقل رساند. به منظور ایجاد تحرک و افزایش فعالیت‌های جسمانی کودک‌ می‌توانید از راه کارهای زیر استفاده کنید:5 @اگر مسیر رفت و آمد به مدرسه نزدیک است، اجازه بدهید فرزندتان این مسافت را پیاده طی کند. کمک‌های مشاوره‌ای شما می‌توانید با قدری مطالعه و یافتن مراجع و منابع علمی گوناگون،عادات سالم تغذیه‌ای را به‌ فرزندانتان بیاموزید و به آن‌ها کمک کنید تا با انتخاب این‌ شیوه‌ها،رفتارهای سالم خوردن و فعالیت داشتن را بخشی‌ از شیوهء زندگی خود بدانند و آن‌ها را همواره مستحکم‌تر کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.