Skip to main content
فهرست مقالات

چند نکته آموزشی درباره فرایند یاددهی - یادگیری

نویسنده:

(3 صفحه - از 33 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : فرایند یاددهی ،اطلاعات ،دانش‌آموزان ،فرایند یاددهی یادگیری ،معلم ،استفاده کنیم دانش‌آموزان ،تدریس ،فعالیت‌های یاددهی و یادگیری ،طرح درس ،کلاس ،دانش‌آموزان کم‌تر فعالیت‌های عملی ،اطلاعات استفاده ،آقازاده ،یادگیری دانش‌آموزان متفاوت ،رفتار ،کار ،اطلاعات مورد استفاده ،استفاده از فناوری اطلاعات ،اطلاعات در کلاس ،همهء دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان در مقابل اطلاعات ،توجه دانش‌آموزان ،توجه و ادراک دانش‌آموزان کلاس ،جوکاری مناسب ،استفاده ،تغییر ،روش‌های نوین تدریس ،همهء ،موضوع‌های درسی مستلزم کار ،زمینه‌های تجربهء فردی دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"رفتارگرایان بر این باورند که‌ یادگیری،تغییر در رفتار است و ترجیح می‌دهند گویند که اگر برای تدریس همهء درس‌ها از شیوه‌ای واحد استفاده کنیم‌ دانش‌آموزان به زودی کسل می‌شوند و انگیزهء خود را از دست می‌دهند. اگر برای تدریس همهء درس‌ها از شیوه‌ای واحد استفاده کنیم دانش‌آموزان به زودی کسل‌ می‌شوند و انگیزهء خود را از دست می‌دهند. کاربرد روش‌های متفاوت از این حقیقت ناشی می‌شود که‌ شیوه‌های یادگیری دانش‌آموزان متفاوت است و نسبت به‌ انجام وظایف گوناگون رویه‌ای خاص دارند. 5-پیشاپیش سازمان و ساختار را بشناسید: ابتدا از خود بپرسید:برای تحقق هدف‌های درس،کدام‌ نوع سازمان‌دهی مفیدتر است:کار فردی،کار دو نفری،کار با گروه‌های کوچک یا به کارگیری همهء کلاس؟برمبنای پاسخ‌ به این سؤال،ساختار کلاس را مشخص کنید. زمانی را برای کشف راه‌هایی که مورد علاقهء دانش‌آموزان است در نظر بگیرید،حتی اگر این راه‌ها در برنامهء مکتوب نباشد. 13-عقاید دانش‌آموزان را دربارهء اظهار نظرهای خود بپرسید: این کار برای دانش‌آموزان کمرو تمرین خوبی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.