Skip to main content
فهرست مقالات

مدرسه و تقویت نشاط و امید به زندگی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، نشاط، زندگی، امید به زندگی، مدرسه و تقویت نشاط، تقویت نشاط و امید، آموزش و پرورش، آموزش، اسکن، شاخص

خلاصه ماشینی:

"مدرسهء پیشرو با توجه به این‌که عدهء قابل توجهی از دانش‌آموزان، محیط فیزیکی و اجتماعی مدرسه را ملال‌آور و کسالت‌بار، فاقد تحرک و پویایی،شادی و نشاط و در برخی از موارد خفقان‌آور می‌دانند،و نیز با توجه به این‌که مدارس فعلی‌ نتوانسته‌اند به بسیاری از اهداف آموزش و پرورش از جمله‌ شناخت استعدادها،ایجاد مهارت‌های لازم برای زندگی‌ و... مفهوم آموزش‌ و پرورش امروز معادل با مفهوم یادگیری است و مفهوم‌ یادگیری از انتقال دانش،وسیع‌تر گردیده،دارای چهار مفهوم مدرسهءپیشرو مدرسه‌ای است که ضمن آموزش علوم تجربی،مفاهیم ریاضی،زبان‌ و علوم اجتماعی،کوشش جهت‌داری نیز برای ایجاد فرصت‌های علمی،تعریف‌ مهارت‌های زندگی و آموزش آن به دانش‌آموزان فراهم می‌کند و به‌طور کلی‌ مهارت‌های لازم را برای داشتن یک زندگی موفقیت‌آمیز به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. (اینترنت) مدرسهء پیشرو مدرسه‌ای است که‌ ضمن آموزش علوم تجربی،مفاهیم‌ ریاضی،زبان و علوم اجتماعی، کوشش جهت‌داری نیز برای ایجاد فرصت‌های علمی،تعریف‌ مهارت‌های زندگی و آموزش آن به‌ دانش‌آموزان فراهم می‌کند و به‌طور کلی‌ مهارت‌های لازم را برای داشتن یک‌ زندگی موفقیت‌آمیز به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. (سرکار آرانی،1378) آموزش و پرورش مدرن به این‌ مسئلهء مهم پی برده و معتقد است که‌ یادگیری باید از همان کودکی،همهء ابعاد زندگی را پوشش دهد و به همین‌ دلیل است که در کشورهای توسعه یافته به موازات آموزش‌ علوم و فنون به جنبه‌های دیگری چون توسعهء خود،رشد هیجانی و عاطفی،تمرکز حواس،تفکر،کنترل خود، مهرورزی،نوع‌دوستی،محبت به دیگران،مدیریت در رفتار و اخلاق نیک،امیدواری به زندگی نیز در متن‌ برنامه‌ریزی‌های آموزشی و تربیتی،تحت عنوان مهارت‌های‌ زندگی،وارده شده است. اما امروزه در آموزش و پرورش نوپدید،افزون بر این مهارت‌ها،نیازهای‌ جدیدی در قالب کسب مهارت‌های زیستن،حل مسئله در موقعیت‌های جدید زندگی و نیز چگونگی رویارویی با چالش‌های هزارهء سوم مطرح شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.