Skip to main content
فهرست مقالات

مدارس هوشمند رویکردی نو در آموزش و پرورش کشور

نویسنده:

(7 صفحه - از 21 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : مدارس هوشمند، مدارس، فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، آموزش، مدارس هوشمند رویکردی نو، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانش، آموزش و پرورش کشور، دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"مدارس هوشمند به‌ سبب برنامه‌های درسی انعطاف‌پذیر،امکان تدریس با شیوه‌های نو،داشتن طیف وسیعی از برنامه‌ها و روش‌های‌ آموزشی و محوریت بخشیدن به نقش دانش‌آموز،با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی و توجه بیش‌تر به نیازها،علائق و استعدادهای دانش‌آموزان،می‌توانند در جهت از بین بردن یا کاهش دادن شکاف آموزشی مؤثر و مفید باشند. مدارس هوشمند به سبب برنامه‌های درسی انعطاف‌پذیر،امکان تدریس با شیوه‌های نو،داشتن طیف وسیعی از برنامه‌ها و روش‌های آموزشی و محوریت‌ بخشیدن به نقش دانش‌آموز،با در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی و توجه بیش‌تر به‌ نیازها،علائق و استعدادهای دانش‌آموزان،می‌توانند در جهت از بین بردن یا کاهش‌ دادن شکاف آموزشی مؤثر و مفید باشند. نکته‌ای که دربارهء مدارس‌ هوشمند حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که در این مدارس فناوری جای افراد و اشخاص را نمی‌گیرد،بلکه از آن‌ به عنوان ابزاری در جهت‌ رسیدن به هدف استفاده‌ می‌گردد. علاوه بر مواد فوق نکته‌ای که دربارهء مدارس هوشمند حتما بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که در این مدارس‌ فناوری جای افراد و اشخاص را نمی‌گیرد،بلکه از آن به‌ عنوان ابزاری در جهت رسیدن به هدف استفاده می‌گردد. برای مثال از آن جا که موقعیت هر گونه نوآوری آموزشی‌ در آموزش و پرورش منوط به‌ رضایت و پذیرش این نوآوری‌ها به توسط معلمان می‌باشد (مجیدی،1380،ص 158)،باید به وسیلهء آموزش‌های مناسب، مشارکت دادن معلمان در طراحی برنامه‌ها و استفاده از نظریات آن‌ها در برنامه‌ریزی‌ها، فرهنگ پذیرش و استقبال از کاربرد شیوه‌های جدید آموزشی‌ را در آنان ایجاد کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.