Skip to main content
فهرست مقالات

هفت قاعده کلی برای بهبود آموزش

نویسنده:

(3 صفحه - از 4 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ،معلم ،کلاس ،انتظارات ،کلاس درس ،کلی ،بهبود آموزش ،تعلیم و تربیت ،معلم موجبات یادگیری ،معلمان و دانش‌آموزان ،پیشرفتی ،یادگیری زمانی مؤثر ،چیکرینگ ،انتظارات معلم ،هفت قاعده ،دانش‌آموزان در کلاس درس ،افزایش سطح انتظارات از دانش‌آموزان ،کار ،زمان ،استعدادهای گوناگون ،افزایش ،مورد تدریس و یادگیری ،رشد ،محیط ،عمل ،قاعدهء کلی ،تعامل میان معلم و دانش‌آموزان ،افزایش بهرهء هوشی دانش‌آموزان ،یادگیری نتایج ،رشد یادگیری

خلاصه ماشینی:

"هفت قاعدهء کلی برای بهبود آموزش سیده فریبا اطیابی کارشناس پژوهشگری علوم اجتماعی مقدمه به رغم توسعهء کمی آموزش رسمی در چند دههء اخیر، شاهد انتقاداتی از شرایط کیفی تعلیم و تربیت در عرصه‌های‌ مختلف بوده‌ایم؛شرایطی که موجب پدید آمدن دانش‌آموزان‌ بی‌احساس و انگیزه،فارغ التحصیلان بی‌علم و معلمان‌ فاقد خلاقیت شده است و همان‌طور که ملاحظه می‌کنیم هر چه سطح تحصیلی بالاتر می‌رود شوق آموختن در دانش‌آموزان کاهش می‌یابد. هفت قاعدهء کلی و بنیانی در مورد تدریس و یادگیری 1-تشویق تعامل میان معلم و دانش‌آموزان: هر جا مجموعه‌ای از افراد در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تنها ارتباطات متقابل می‌تواند زمینه‌ساز رشد فرهنگی آن‌ها باشد. (چیکرینگ،2003) اگرچه ممکن است پیدا کردن راه‌کارهای جدید چندان هم‌ راحت نباشد،ولی معلمان زبردست و آگاه می‌توانند با استفاده از تجارب خود و پس از مدتی به آن‌ها دست یابند و استعدادهای گوناگون را در یک کلاس کشف کنند و آن‌ها را توسعه بخشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.