Skip to main content
فهرست مقالات

ارزش های روان شناختی در نقاشی کودکان

نویسنده:

(5 صفحه - از 20 تا 24)

کلید واژه های ماشینی : نقاشی، کودکان، نقاشی کودکان، روانی، هنر، ارزش‌های روان‌شناختی در نقاشی کودکان، روان‌شناختی، رشد، تربیت، ترسیم

خلاصه ماشینی:

"ارزش‌های روان‌شناختی در نقاشی کودکان ابو الفضل عطاران کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی-قم مقدمه به راستی زنگ هنر و نقاشی‌ در مدارس ما چه وضعی دارد و با آن چگونه برخورد می‌شود؟ دیدگاه اولیای دانش‌آموزان‌ نسبت به نقاشی چیست و چه‌ میزان به آن اهمیت می‌دهند؟ مهم است که بدانیم آیا زنگ نقاشی و هنر در ردیف‌ کم اهمیت‌ترین ساعت‌ها و فرصت‌ها به حساب می‌آیند و بعضا ساعتی برای گذراندن‌ وقت در مدرسه‌اند،یا این که‌ معلمان و اولیای دانش‌آموزان فعالیت‌های هنری و ترسیمی‌ کودکان و نوجوانان را تشویق می‌کنند و زمان کافی و مناسب‌ به آن اختصاص می‌دهند؟ آیا آن قدر که خانواده‌ها دربارهء مرتب کردن دفاتر و وسایل‌ مورد نیاز درس‌هایی مثل:املا،فارسی و ریاضی دقت‌ می‌کنند،به ابزار و امکاناتی که فراهم‌آورندهء اوقاتی جذاب و سودمند برای کودکان است،توجه دارند؟ به منظور تأکید بر تأثیر و سودمندی زنگ نقاشی و فعالیت‌های ترسیمی دانش‌آموزان و پرهیز از کم توجهی یا ساده‌نگری نسبت به آن،در این مقاله به اختصار ارزش‌های‌ روان‌شناختی نقاشی را دسته‌بندی می‌کنیم. کودک گاهی می‌تواند به‌ نقاشی آزادانه یا از قبل تعیین شده بپردازد و گاهی نیز مناسب‌ است مربیان و متولیان تربیت و آموزش کودکان مقدماتی را برای‌ این فعالیت فراهم سازند. برای‌ مثال در 6 سالگی بچه‌های عادی برای خانه سقف و دیوار و پنجره نصب می‌کنند،در حالیکه بچه‌های 6 سالهء عقب‌مانده‌ هنوز نقاشی‌هایشان به شیوهء خط خطی است و در بهترین‌ حالات،سقف خانه‌ها را حذف و خانه‌ها را بدون پنجره ترسیم‌ به همهء کودکان باید فرصت داد تا در مدت زمان کافی،با علاقه و تمایل شخصی و استفاده از وسایل و ابزار مناسب به نقاشی‌ کردن بپردازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.