خلاصه ماشینی:
"اما در شرایطی که حسابداران حرفهای خود یکی از گروههای ذینفع هستند،و اغلب در فرایند ارائه خدمات حرفهای با موضوع تضاد منافع با سایر گروههای ذینفع روبهرو میشوند،چگونه میتوان از رفتار بیطرفانه و مستقل حسابداران مطمئن بود؟چگونه میتوان اعتماد عمومی را نسبت به خدمات حسابداران جلب و حفظ کرد؟ اعتماد عمومی به بیطرفی و استقلال حسابداران تا حدود زیادی به رفتار آنان بستگی دارد.
اما آنچه امروز در آغاز راه روشن است چند کلام بیشتر نیست: اشاعه فرهنگ پاسخگویی در کشور، آموزش حرفهای مستمر و استمرار ارتباط با مجامع بین المللی معتبر، بهبود سیستمهای تهیه اطلاعات، تلاش در جهت ایجاد تشکلهای حرفهای خود کنترل که بتواند اعتماد جامعه را جلب کند،و برخورداری از استقلال در فکر و عمل، شهامت در ابراز نظر و سرانجام باور داشتن و پایبندی به آیین رفتار حرفهای."