خلاصه ماشینی:
"اصلا دولت برای این به وجود آمد که خدمات عمومی ارائه کند ولی در مواردی به ناگزیر فعالیتهایی از نوع بازرگانی انجام میدهد و در مواردی هم با اختیار،به دلیل آن که منابع مالی کافی دارد،سرمایه لازم را دارد و نیروی انسانی متخصص دارد،لذا در کار انتفاعی هم مشارکت میکند و سود هم میبرد.
سودهای واهی برای آنها منظور میشود و وقتی سود سهام مطالبه میشود اظهار میکنند که زیان دادهایمـ مهدوی من فکر میکنم که اگر بخواهیم از سازوکارهای جدید حسابداری استفاده کنیم،با توجه به مفاهیم جدید پاسخگویی مالی لازم است از میزان تصدی دولت کم شود و بار آن کاهش یابد،زیرا ریشه مفاهیم (به تصویرصفحه مراجعه شود) آقالو:چرا باید یک اعتبار را در دستگاه اجرایی دیگری قرار دهیم و بعد آن را تقسیم کنیم؟ جدید پاسخگویی و در نتیجه سازوکارهای جدید پاسخگویی به این سو گرایش دارد که فعالیتهای انتفاعی جنبه بازرگانی پیدا کند و به بخش خصوصی واگذار شود.
دانشگاه به عنوان یک واحد مستقل بودجه مستقل دارد؛چراباید یک اعتبار را در دستگاه اجرایی دیگری قرار دهیم و بعد آن را تقسیم کنیم؟ اگر بخواهیم در حسابداری دولتی تحولی ایجاد کنیم نخست باید این تحول را در قوانین و مقررات به وجود آوریم و قبل از قانون محاسبات عمومی در نظام بودجه بندی تحول ایجاد کنیم.
به نظر من لازم است براساس یک برنامهریزی میانمدت،برای مثال پنجساله،مسائل مربوط به حسابداری دولتی ایران با توجه به تحولاتی که در سالهای اخیر در سایر کشورها رخ داده است به طور اساسی و جدی بررسی شود و راهکاری برای مسئله پاسخگویی دولت و به تبع آن اصول و موازین حسابداری دولتی پیدا شود."