خلاصه ماشینی:
"این طبقهبندی براساس میزان ارتباط پژوهشگر5با موضوع پژوهش بنا شده است و میتوان آن را در پژوهشهای میدانی حسابداری مدیریت نیز مورد استفاده قرار داد.
بیشتر جامعهشناسان مکتب شیکاگو از به کار گرفتن نقش و دانش اعضایسازمان برای مطالعه و در پژوهشهای میدانی، گردآوری اطلاعات به طور معمول از طریق مشاهده،آزمون، تصویربرداری یا ترکیبی از این روشها انجام میگیرد تحقیق در پژوهش میدانی حمایت میکنند.
این اثرها عبارتند از: 1-آزمون و تدوین نظریه در مورد پژوهشهای خاصی که از طریق سایر روشهای پژوهش انجامپذیر نیست، 2-زمینهسازی برای انجام پژوهشهای جدید،و 3-ارائه اطلاعات درباره سایر روشهای تحقیق همراه با ارائه پیشنهاد درباره متغیرهایی که باید اندازهگیری شود، نظریههایی که باید مورد استفاده قرار گیرد و عواملی که باید کنترل شود.
راهکارهایی برای بهبود استفاده از روشهای پژوهش میدانی در حسابداری مدیریت بررسیهای به عمل آمده نشان میدهد که یک فرد درسازمان میتواند آگاهیها و دیدگاههای خود را به پژوهشگران ارائه کند، اما آنچه در عمل روی میدهد،ممکن است به طور کامل پوشیده بماند،چرا که پژوهشگر خود را به عنوان فردی خارج از سازمان تصور میکند.
در واقع،مسئله اساسی در هر تحقیق این است که پیش از تلاش برای تدوین نظریه و آزمون فرضیهها، چگونه میتوان به شواهد مناسبی دست یافت؟ در دنیای امروز،به رغم لزوم انجام هرچه بیشتر پژوهشهای میدانی،هنوز آموزش لازم درباره نحوه انجام پژوهشهای مذکور به طور رسمی آغاز نشده و پژوهشگرانی که در فعالیتهای تحقیقاتی خود این روش را به کار میبرند،آن را براساس یادگیری در عمل انجام میدهند و در این راه،مشکلات و دشواریهای زیادی پیش روی خود دارند."