Skip to main content
فهرست مقالات

تجزیه و تحلیل هزینه های کیفیت

نویسنده:

(4 صفحه - از 64 تا 67)

کلید واژه های ماشینی : کیفیت، هزینه‌های کیفیت، اطلاعات، طبقه‌بندی هزینه‌های کیفیت افزایش سود، کنترل کیفیت، طبقه‌بندی چهارگانه اقلام هزینه‌های کیفیت، کارکنان، تولید، حسابداری مدیریت در ارائه اطلاعات، هزینه‌های خرابی داخلی

خلاصه ماشینی: "انجمن ملی حسابداران آمریکا5در گزارشی تحقیقی با عنوان اندازه‌گیری، برنامه‌ریزی و کنترل هزینه‌های‌ کیفیت،ضمن اشاره به تجربه موفق برخی‌ از شرکتها،رهنمودی جامع در رابطه با سیستم اندازه‌گیری،برنامه‌ریزی و کنترل‌ کیفیت ارائه داده و این هزینه‌ها را به 4 گروه طبقه‌بندی کرده است: 1)هزینه پیشگیری‌6 2)هزینه بازرسی‌7 3)هزینه خرابی داخلی‌8 4)هزینه خرابی خارجی‌9 در آن گزارش فهرست مفصلی از انواع هزینه‌های کیفیت به تفکیک برای هر گروه عنوان شده است. به طورکلی،هزینه‌ پیشگیری و هزینه بازرسی و نظارت ماهیتا هزینه‌هایی اختیاری است و بنا به تشخیص‌ و صلاحدید مدیران صورت می‌گیرد،اما هزینه‌های خرابی داخلی و خارجی‌ هزینه‌هایی غیراختیاری است و وقتی واقع‌ می‌شود که کیفیت تولیدات پایینتر از حداقل استاندارد مورد انتظار باشد. هزینه‌های پیشگیری این هزینه‌ها قبل از شروع تولید یا خدمت‌ صورت می‌گیرد و شامل مواردی از این‌ قبیل است: هزینه آموزش . خدشه‌دار شدن شهرت شرکت سیستم حسابداری اغلب شرکتها در کشور ما آن‌گونه طراحی نشده است تا توانایی تامین اطلاعات مورد نیاز جهت‌ اندازه‌گیری و کنترل هزینه‌های کیفیت را داشته باشد. بهینه‌یابی هزینه‌های کیفیت رابطه‌ای منطقی و اهرمی بین هزینه‌های‌ اختیاری(پیشگیری و بازرسی)با هزینه‌های غیراختیاری(خرابی داخلی و خارجی)وجود دارد. مبلغ‌ دقیق هریک از اقلام چهارگانه هزینه‌های‌ کیفیت برای هرشرکت متفاوت است و به‌ عوامل متعددی ازجمله نوع تولیدات، نمودار 3-هزینه‌های کیفیت (به تصویرصفحه مراجعه شود) جدول 1-آمار هزینه‌های کیفیت هرواحد در چند دوره زمانی پیوسته (به تصویرصفحه مراجعه شود) فناوری،مدیریت و ساختارسازمانی آن‌ شرکت بستگی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.