Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با برخی مفاهیم اساسی حسابداری مدیریت: کارنامه متوازن (ادامه)

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : استراتژی ،کارنامه متوازن ،مشتری ،تشکیلات ،مدیران ،مشتریان ،بخش دیدگاه مشتری‌مداری کارنامه متوازن ،فرایندهای ،دارایی‌های نامشهود ،شرکتهای پیرو استراتژی برتری عملیاتی ،بهره‌وری ،برتری ،ارزش ،دیدگاه مالی کارنامه متوازن ،شرکتهای پیرو استراتژی برتری فراورده ،فرایند سنجش کارنامه متوازن ،دیدگاه ،استراتژی کارنامه متوازن ،کاپلان و نورتون ،رشد ،تولید ارزش دارایی‌های نامشهود ،سنجش ،مدیریت کارنامه متوازن ،فراورده ،برتری عملیاتی ،فرایندهای داخلی ،دیدگاه فرایندهای داخلی ،کار ،تشکیلات استراتژی محور ،دیدگاه مشتری‌مداری

خلاصه ماشینی:

"طبق تعریف رابرت کاپلان و دیوید نورتون،بنیانگذاران کارنامه‌ متوازن در کتاب«تشکیلات‌ استراتژی محور»،کارنامه متوازن، معرف مجموعه‌ای از هدفها و فعالیتهای کوتاهمدت یا محرکهاست‌ که وجه تمایز یک شرکت با شرکتهای رقیب است و در درازمدت، موجب ایجاد مشتری و ارزش یا نتایج‌ مطلوب می‌شود. دیدگاه مشتری‌مداری رابرت کاپلان و دیوید نورتون، بنیانگذران کارنامه متوازن پیشنهاد می‌کنند برای شناخت هدفهای‌ دیدگاه مشتری‌مداری،ابتدا باید پرسشهای زیر مطرح شود: «مشتریان مورد نظر که موجب رشد درامد و ترکیب سوداورتر تولید و خدمات می‌شوند،کدامند؟چه‌ هدفهایی دارند و ما در ارتباط با آنها، موفقیت خود را چگونه اندازه‌گیری‌ می‌کنیم؟» مشتریان مورد نظر را می‌توان با تعریف ارزش برای تشکیلات،تعیین‌ کرد. رابرت کاپلان و دیوید نورتون، بنیانگذاران کارنامه متوازن، فرایندهای داخلی را که ارزش‌ تعریف شده را به مشتریان می‌رساند و بخش بهره‌وری مالی را پیش می‌برد، در چهار قسمت استراتژیک،به شرح‌ زیر،تعریف می‌کنند: تسلط یا استیلای علامت تجاری بر بازار، روزامد بودن در حد عالی، تولید و توزیع، تجربه خرید. رابرت کاپلان و دیودی نورتون‌ برای توجیه ضرورت این کار در محیط اقتصاد بر پایه دانش و اطلاعات‌ امروز،در تألیف خود،دلایل زیر را برشمرده‌اند: ارزش،غیرمستقیم است:بسیار نادر است که داراییهای نامشهود،تأثیر مستقیم بر نتایج مالی داشته باشد؛ ارزش،وابسته است:داراییهای‌ نامشهود،متکی بر واحد انتفاعی، یعنی تشکلیلات و استراتژی آن است؛ ارزش،توانمندی است:داراییهای‌ نامشهود،استعداد یا امکان تولید ارزش است و در بازار،بهای مشخص‌ ندارد. در هر حال،اساس هر استراتژی بازرگانی، مرتبط کردن فرایندهای داخلی به‌ کسب نتایج بهتر با مشتریان برای‌ ایجاد ارزش بالاتر برای سهامداران و ارائه تعریف دیدگاه مشتری‌مداری‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.