Skip to main content
فهرست مقالات

آیین رفتار نانوشته

نویسنده:

(2 صفحه - از 48 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : آیین رفتار نانوشته، حسابرس، حرفه‌ای، اخلاق، صاحب‌کار، حافظ، قوانین، اجتماعی، قوانین اخلاق، طعنه

خلاصه ماشینی: "حق این است که حسابرس در عین جدیت و دقت‌ در رسیدگیهای خود،آنجا که مسئله روابط شخصی با دیگر همکارانش مطرح می‌شود،حداکثر احترام را برای همکاران خود قائل شود. حتی لازم باشد وقتی صاحبکار از حسابرس قبلی خود به‌ طعنه یاد می‌کند،حق همکاری را تا حد امکان به جا آورده و از او در حد شئونات اجتماعی‌اش دفاع کنیم؛ یا، در مقام خطاب،عنوانهایی چون«همکار گرامی»یا«همکار محترم» را برای توصیف حسابرس قبلی،فراموش نکنیم. بدیهی‌ است رعایت این موارد در تمام اجتماعات پسندیده خواهد بود؛ با رعایت حداکثر ادب در برابر صاحبکار یا همکاران و مسئولان‌ مافوق،از خضوع و خشوع بی‌مورد و فروتنی بیش از اندازه-که‌ ممکن است به چاپلوسی و مداهنه تعبیر شود-باید دوری کرد؛ سخن گفتن حسابرس باید درخور او باشد،عوامانه سخن گفتن و الفاظ عامیانه به کار بردن با هیچ بهانه‌ای از حسابرس و بازرس قانونی‌ یک شرکت پذیرفتنی نیست؛ به یاد داشته باشیم که محل کار حسابرس،اهمیتی همچون‌ جلسات مجامع عمومی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.