خلاصه ماشینی:
"برای ایجاد معیارهای مناسب بهعنوان ابزارهای اندازهگیری موفقیت و یافتن راهکارهای نو در سازمانهای غیرانتفاعی و دولتی،پاسخ به چهار پرسش زیر از اهمیت خاصی برخوردار است: آیا هدفهای سازمان بهصورتی کارا و اثربخش و در تناسب با منابع بهکار رفته تحصیل شدهاند؟ آیا نسبت به نسلهای مختلف و گروههای مختلف مردم عادلانه رفتار شده است یا بعضی به هزینه دیگران بیشتر منتفع شدهاند؟ آیا بین فعالیتهای سازمان و منابع مورد استفاده تناسب وجود دارد؟ آیا برای مداومت در انجام فعالیتها از امکانات متنوع بهرهجویی شده است؟ در پاسخ به پرسشهای بالا،شناخت دیدگاه صاحبان حق یا اشخاص ذینفع در سازمانهای غیرانتفاعی یا دولتی بهنوبه خود اهمیت دارد.
اشخاص ذینفع در اینگونه سازمانها را به چهار گروه میتوان تقسیم کرد: اعطاکنندگان کمک(بهکنندگان) انتظار دارند سازمان بهصورت کارا و اثربخش به مقاصدی که وجوه کمکی برای آن اعطا یا هبه شده است،دست یابد، مشتریان انتظار دارند خدمات بیشتری با کیفیت بهتری دریافت کنند، کارکنان انتظار دارند کارشان تقدیر و بهصورتی سودمند استفاده شود، جامعه وجوه مورد نیاز سازمانهای دولتی را تأمین و به سازمانهای غیرانتفاعی معافیت مالیاتی عطا میکند تا به هدفهای مهم اجتماعی دست پیدا کنند."