Skip to main content
فهرست مقالات

هزینه یابی هدف: شناخت، کاربرد و ضرورت به کارگیری آن

نویسنده:

(7 صفحه - از 45 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : هزینه‌یابی هدف، هزینه، محصول، چرخه عمر محصول، تولید، سیستم هزینه‌یابی هدف، محصول هزینه‌یابی هدف کاهش هزینه‌ها، سیستم هزینه‌یابی هدف مهندسان تولید، طراحی، مشتری

خلاصه ماشینی: "در حال حاضر هزینه‌یابی هدف به‌مثابه‌ ابزار استراتژیک مدیریت هزینه،جهت‌ برنامه‌ریزی سود و همچنین برای‌ شکل 1-تفاوت چرخه عمر محصول در تولید سنتی و تولید با فناوری پیشرفته‌ (به تصویرصفحه مراجعه شود) کاهش هزینه در نظر گرفته می‌شود. شکل 2-ارتباط بین هزینه‌های تعهد شده و هزینه‌های تحقق‌یافته‌ (به تصویرصفحه مراجعه شود) تمرکز بر مشتری در سراسر فرایند هزینه‌یابی هدف،نظر مشتری پیوسته مورد توجه قرار می‌گیرد و خواسته‌های وی در رابطه با کیفیت،قیمت و زمان به‌طور همزمان‌ در محصول و تصمیمات ساخت و تجزیه و تحلیل هزینه‌ها اعمال می‌شود. تمرکز بر طراحی در سیستمهای هزینه‌یابی هدف، طراحی محصولات و فرایندهای اصلی‌ مدیریت هزینه مورد توجه قرار می‌گیرد،به‌صورتی که در زمینه‌ طراحی زمان بیشتری صرف می‌شود و با حذف مراحل پرهزینه و وقتگیر، زمان لازم برای ورود محصول به بازار کاهش می‌یابد. مسئولیت این گروهها از مرحله‌ شکل 3-اختلاف زمانی بین دو رویکرد هزینه‌یابی هدف و هزینه‌یابی‌ (به تصویرصفحه مراجعه شود) طراحی مفهومی اولیه محصول شروع‌ می‌شود و تا تولید ادامه می‌یابد. در یان رویکرد ابتدا هزینه‌های اولیه تولید را براورد و سپس حاشیه سود را برای به‌دست‌ آوردن قیمت بازار به آن اضافه‌ می‌کنند و اگر بازار این قیمت را نپذیرفت شرکت دریافتن راههایی‌ برای کاهش هزینه تلاش می‌کند؛در صورتی که هزینه‌یابی هدف با قیمت‌ بازار و حاشیه سودی که برای محصول‌ برنامه‌ریزی شده است و با برقراری‌ هزینه‌های مجاز محصول شروع‌ می‌شود و طراحی مراحل عملیات و تولید،پس از آنکه هزینه کاهش یافت،آغاز می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.