Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تأثیر برخی از عوامل محیطی بر وضعیت توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان 2 منطقه شهر تهران

نویسنده: ؛

بهار 1379 - شماره 4 (18 صفحه - از 63 تا 80)

کلیدواژه ها : عوامل محیطی ،توانایی های ادراکی – حرکتی ،دانش آموزان ،ازمون های کراتی

کلید واژه های ماشینی : ساعات پرداختن به بازی ،منطقهء جغرافیایی محل زندگی ،وضعیت توانایی‌های ادراکی ،جنوب شهر ،ادراکی ،توانایی‌های ادراکی ،پرداختن به بازی ،منطقهء جغرافیایی محل ،شهر تهران ،جنوب شهر تهران ،جنوب شهری بودن ،بدن برمبنای منطقهء جغرافیایی ،حرکتی دانش‌آموزان ،شمال و جنوب شهر ،میزان ساعات پرداختن ،فعالیت‌های ورزشی ،چابکی حرکتی ،دانش‌آموزان جنوب شهر ،درک از بدن ،شمال شهر ،جغرافیایی محل زندگی ،شمال و جنوب شهری ،توانایی ردیابی حرکت توپ ،چابکی عمومی برمبنای منطقهء ،جنوب شهری ،دانش‌آموزان شمال شهر ،عامل چابکی حرکتی ،محل زندگی ،ضعیف ،شرکت در فعالیت‌های ورزشی

ادراک، پاسخ های آموخته ی فرد را شکل می دهد؛ بدین مفهوم که نوع پاسخ فرد به هر محرک را تعیین می نماید.پاسخ انسان به محرک های گوناگون ،با توجه به اینکه همگی یک حس را تحریک می کنند،یکسان نیستند.علت عمده ی این اختلاف پاسخ رادر یادگیری قبلی جستجو کرد زیرا محیط زندگی وعوامل تاثیرگذار در آن غالبابه فرد می آموزد پدیده های گوناگون را چگونه ادراک کند وچه نوع پاسخ هایی را از خود نشان دهد.این تحقیقبه بررسی تاثیر برخی از عوامل محیطی مثل میزان برخوردار بودن از اسباب بازی در دوران کودکی ،ساعات پرداختن به بازی وداشتن سابقه ورزشی در وضعیت توانایی های ادراکی –حرکتی دانش آموزان 2 منطقه شمال وجنوب شهر تهران پرداخته است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.