Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه تأثیر دو برنامه تمرینی یک جلسه ای و دو جلسه ای در هفته بر آمادگی عمومی دختران دانشجوی دانشگاه تهران

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1379 - شماره 5 (20 صفحه - از 5 تا 24)

کلیدواژه ها : آمادگی جسمانی ،استقامت عضلانی ،تعداد جلسات تمرین ،چابکی ،استقامت قلبی- عروقی ،نیروی عضلانی

کلید واژه های ماشینی : عضلات کمربند شانه ،استقامت عضلانی عضلات کمربند ،استقامت عضلانی ،استقامت قلبی ،استقامت عضلات کمربند شانه ،آمادگی جسمانی ،جلسه تمرین هفتگی ،کمربند شانه ،جلسه‌ای در هفته ،آزمون نهایی استقامت عضلات ،استقامت عضلانی کمربند شانه ،هفته بر آمادگی ،عروقی ،استقامت عضلات شکم ،آزمون نهایی ،پیش‌آزمون و آزمون نهایی ،جلسه تمرین ،جلسه تمرین در هفته ،دختران غیرورزشکار ،استقامت عضلانی شکم ،جلسه در هفته ،نتایج پیش‌آزمون و آزمون ،مقایسهء نتایج آزمون نهایی ،آزمون نهایی استقامت قلبی ،مقایسهء نتایج پیش‌آزمون ،غیرورزشکار ،جلسه‌ای به مدت ،نیروی عضلانی ،آزمون نهایی نیروی عضلانی ،قلبی

هدف این پژوهش بررسی تاثیر و مقایسه ی تمرین یک جلسه ای ودوجلسه ای در هفته برآمادگی عمومی دختران غیرورزشکاربوده است.دراین پژوهش 38 دختر غیرورزشکار در گروه تمرینات یک جلسه ای و38 دختر غیرورزشکار نیز در گروه دوجلسه ای شرکت نمودند.گروه یک جلسه ای به مدت چهار ماه وگروه دوجلسه ای به مدت مدت دو ماه تمرین کردند .آزمودنی هادریک پیش آزمون که شامل اندازه گیری استقامت عضلانی عضلات کمربند شانه ،استقامت عضلانی شکم،چابکی،نیروی عضلانی واستقامت قلبی- عروقی بوی،شرکت کردند وپس از پایان دوره ی تمرینات نیز آزمون نهایی که اندازه گیری همان عوامل بود ،تکرار گردید .نتایج پیش آزمون وآزمون نهایی ،با آزمون t وابسته وغیروابسته و همچنین آزمون رتبه ای ویل کوکسان تجزیه وتحلیل گردید .محاسبات آماری نشان دادکه بین پیش آزمون وآزمون نهایی گروه یک جلسه ای وگروه دوجلسه ای تفاوت معنی دار استوتمرینات سبب پیشرفت همه ی عوامل آمادگی جسمانی گردیده است.تجزیه و تحلیل های آماری برای مقایسه ی معنی دار بودن تفاوت آزمون نهایی گروه یک جلسه ای ودوجلسه ای نشان می دهد دختدان غیر ورزشکاری که دو جلسه تمرین کرده بودند از نظر استقامت قلبی – عروقی ،چابکی ونیروی عضلانی پیشرفت بیشتری کرده اند،اما استقامت عضلانی گروهی که تنها یک جلسه در هفته تمرین کردند بیشتر توسعه یافته است.براساس نتایج پیشنهادمی گردد برای توسعه آمادگی جسمانی تعداد جلسات تمرین به دو جلسه درهفته افزایش یابد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.