چکیده:
هدف از تحقیق حاضر ،بررسی میزان نگرش دختران دانشجوی دانشگاه تهران به واحد تربیت بدنی 1تحت دوروش تمرینی مختلط ‹هوازی وبی هوازی ›وهوازی است.بدین منظور پرسشنامه ی دست ساخت تهیه وبین 650 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه تهران که واحد تربیت بدنی 1رااخذ کرده بودند .توزیع شد که بین آنها 380نفر به پرسشنامه پاسخ دادند وبه پژوهشگر بازگرداندند. اطلاعات به دست آمده با استفاده از رو های آماری توصیفی واستنباطی بررسی گردید.تحقیقات به دست آمده نشان می دهد بین میانگین امتیازهای حاصل شده از نگرش دانشجویان به دو روش تمرینی ،اختلاف معنی داری وجود دارد .براساس میانگین امتیازهای به دست آمده،مشخص می شوددانشجویان شرکت کننده درروش تمرین هوازی ،نگرش مثبت تری نسبت به روش مختلط دارندوامتیاز بیشتری کسب کرده اند.
خلاصه ماشینی:
"پژوهشگر با استفاده از یک پرسشنامه،نگرش دختران دانشجوی دانشگاه تهران را به واحد تربیت بدنی 1 نسبت به دو روش تمرینی توصیف کرده است.
8/2 درصد در روش جدید و 6/5 درصد در روش قدیم معتقد به نداشتن ارزش اجتماعی واحد تربیت بدنی 1 هستند.
6/5 درصد در روش جدید و 14 درصد در روش قدیم معتقدند واحد تربیت بدنی 1 ارزش کمی بین سایر دروس دارد.
7/5 درصد در روش جدید و 3/3 درصد در روش قدیم توانایی کشش بارفیکس آنها با تمرینات با وزنه بهتر شده است.
ب-بررسی استنباطی کل پاسخدهندگان دو گروه نسبت به روش تمرینی انجام شده و همچنین اطلاعات آماری انجام شده نشان میدهد اختلاف معنیداری بین دو روش تمرینی وجود دارد که در آن اختلاف واریانس دو گروه معنیدار است.
بحث و نتیجهگیری باتوجه به جدول شمارهء 1،حیطههای زیر مورد بحث و نتیجهگیری قرار میگیرد: 1-حیطهء روانی،2-حیطهء فرهنگی و اجتماعی،3-حیطهء آمادگی جسمانی در خصوص پاسخ به سؤالات 1،2،3،16،22 و 34 در حیطهء فرهنگی و اجتماعی،دانشجویان شرکتکننده در تمرینات جدید و قدیم با میانگین 9/4 درصد نگرش مثبت به این نوع تمرینات دارند.
در مورد سؤالات 11،12،20،27،29،31،39 و 40 در حیطهء تقویت قوای جسمانی و پرورشی،دانشجویان شرکتکننده در دو روش تمرینی با میانگین 6/4 درصد در روش جدید و 6/7 درصد در روش قدیم،معتقد به توانایی آنها در دستگاه قلب و عروق و انعطاف نیروی عضلانی و توانایی نیمه استقامتی و سرعت و چابکی و تقویت پرشهای عمودی هستند.
"روانشناسی تربیتی"،ترجمهء دکتر غلامرضا خوینژاد و دکتر حسین لطفآبادی،مشهد،حکیم فردوسی،1374."