Skip to main content
فهرست مقالات

خودآموزی و مطالعه مستقل و نقش آن در یادداری دانش آموختگان تربیت بدنی

نویسنده: ؛

زمستان 1380 - شماره 10 علمی-پژوهشی (14 صفحه - از 5 تا 18)

کلیدواژه ها : آموزش از راه دور ،یادگیری مستقل ،یادگیری مؤثر ،یادداری ودانش آموختگان

کلید واژه های ماشینی : یادداری ،خودآموزی ،یادداری دانش‌آموختگان تربیت‌بدنی ،آموزش از راه دور ،یادداری دانش‌آموختگان ،سطح یادداری آزمودنی‌های حضوری ،فردی در یادداری دانش‌آموختگان ،سطح یادداری دانش‌آموختگان ،سطح یادداری دانش‌آموختگان نظام ،خودآموزی و مطالعه‌ی مستقل ،سطح یادداری ،دانش‌آموختگان تربیت‌بدنی ،دانش‌آموختگان نظام از راه ،سطح یادداری آزمودنی‌های ،یادداری دانش‌آموختگان از راه ،راه دور در درس ،راه دور ،یادداری دانش‌آموختگان مؤثر ،یادداری دانش‌آموختگان در دروس ،مطالعه‌ی مستقل ،خودآموزی و مطالعهء مستقل ،نظام از راه دور ،خودآموزی و یادگیری فردی ،دانش‌آموختگان از راه دور ،یادگیرنده ،آزمون در گروه حضوری ،یادداری دانش‌آموختگان دو ،مستقل ،دور در درس مدیریت ،یادگیری مؤثر

شیوه های جدید تعلیم وتربیت معطوف به انتقال مسئولیت یادگیری از یاددهنده به یادگیرنده است. خودآموزی ومطالعه ی مستقل یکی از شیوه های یادگیری فعال است که درپایداری یادگیری برخی دروس ورشته های تحصیلی مؤثر است. این تحقیق ،پژوهش نیمه تجربی است که با هدف بررسی اثر خودآموزی ویادگیری فردی در یادداری دانش آموختگان تربیت بدنی انجام شده است. اطلاعات مورد نیاز این پژوهش به وسیله ی هیئت پرسشنامه ی پاسخ بسته ‹240 سوال›حاصل شده وجامعه ی آماری تحقیق،شامل دانش آموختگان تربیت بدنی دانشگاه های دولتی در نیمسال دوم 79-78 بوده است.نتایج این مطالعه نشان می دهد که بطور کلی مطالعه ی مستقل وخودآموزی در یادداری دانش آموختگان مؤثر است وکسانی که تحت شرایط خودآموزی ومطالعه ی فردی آموزش دیده اند،نسبت به گروه حضوری ‹معلم محور›،سطح یادداری بالاتری دارند.این اختلاف از نظرآماری درسطح 03/0 =? معنی دار است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.