Skip to main content
فهرست مقالات

اولویت بندی بعضی از ویژگیهای مربیان از دیدگاه مربیان و کشتی گیران سطح ملی کشور

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (14 صفحه - از 119 تا 132)

کلیدواژه ها : مربی ،عملکرد ،ارزشیابی ،روش دلفی ،کشتی گیر ،معیارهای ارزشیابی ،ارزشیابی شغل

کلید واژه های ماشینی : مربی، اولویت‌بندی معیارهای ارزشیابی مربیان تیم‌های، تحقیق اولویت‌بندی معیارهای ارزشیابی مربیان، مربیان، ارزشیابی مربیان تیم‌های ملی کشتی، معیارهای انتخاب مربیان ملی کشتی، ارزشیابی، اولویت‌بندی، ویژگیهای مربیان از دیدگاه مربیان، اطلاعات، کشتی، ابعاد مربی‌گری، اهمیت و رتبه‌بندی ابعاد مربی‌گری، رتبه‌بندی ابعاد مربی‌گری اختلاف وجود، کشتی آزاد و فرنگی، تیم‌های، دیدگاه مربیان و کشتی‌گیران سطح، اولویت‌بندی معیارهای انتخاب مربیان ملی، معیارهای ارزشیابی مربیان تیم‌های ملی، مربیان ملی کشتی آزاد، رتبه‌بندی ابعاد مربی‌گری با استفاده، دلفی معیارهای انتخاب مربیان ملی، تیم‌های ملی کشتی آزاد، روش دلفی معیارهای انتخاب مربیان، ابعاد مربی‌گری از دیدگاه مربیان، اولویت‌بندی ابعاد مربی‌گری، الگوی ارزشیابی مربیان تیم‌های ملی، ویژگی‌های مربیان از دیدگاه مربیان، مهارت‌های، کشتی‌گیران تیم‌های ملی کشتی

|هدف از اجرای این تحقیق اولویت بندی معیارهای ارزشیابی مربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی وارائه الگوی مناسبی برای ارزشیابی آنان بود جامعه آماری این تحقیق را بیست مربی و سی کشتی گیر حاضر در تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی سال 1380 تشکیل می دادند که پرسشنامه تحقیق را تکمیل کردند با استفاده از اطلاعات حاصل از ادبیات تحقیق و روش دلفی معیارهای انتخاب مربیان ملی کشتی آزاد و فرنگی در هشت بعد اصلی مربیگری دسته بندی شدند هر بعد نیز شامل زیر مجموعه هایی از ویژگیهای مربیگری می شدند ابعاد مربیگری عبارت بودند از ویژگی های علمی و تخصصی مهارت های عاطفی انسانی ویژگی های ورزشی سوابق کاری ویژگی های شخصی و فردی مربی ویژگی های اجتماعی ویژگی های شخصیتی و ادارکی و مهارت های مدیریتی هر کدام در ابعاد مربیگری نیز دارای زیر مجموعه های متعددی بودندکه در یک پرسشنامه 51 گزینه ای توسط آزمودنی ها اولویت بندی شدند نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات تکمیل شده توسط آزمودنی ها عبارتند از اولویت بندی ابعادمربیگری از دیدگاه مربیان حاضر در تحقیق و اولویت بندی ابعادمربیگری از دیدگاه کشتی گیران حاضر در تحیقی درجه اهمیت و رتبه بندی ابعاد مربیگری با استفاده از پرسشنامه تحقیق مشخص شد نتایج نشان داد که در بین مربین و کشتی گیران حاضر در تحقیق در رتبه بندی ابعاد مربیگری اختلاف وجود دارد

خلاصه ماشینی: "درحال حاضر در کشور ما نداشتن الگوی مشخص در انتخاب مربیان،همیشه این سؤال مطرح است که آیا مربیان برگزیده شده خصوصا در سطوح‌ ملی،به درستی براساس لیاقت و اثربخشی‌شان انتخاب شده‌اند یا خیر؟ سؤالات اصلی تحقیق عبارتند از:ویژگی‌های یک مربی در سطح ملی چیست؟ارزش و اهمیت این ویژگی‌ها چقدر است؟با توجه به ارزش هریک از این ویژگی‌ها،الگوی انتخاب‌ مربیان ملی چگونه تدوین خواهد شد؟ درخصوص مربی و مربیگری،ویژگی‌ها و خصوصیات متعددی برای یک مربی کارامد و اثربخشی مطرح است. اطلاعات به دست آمده از پرسشنامهء تحقیق نشان داد که تعیین درجهء اهمیت‌ ابعاد مربیگری از دیدگاه مربیان و کشتی‌گیران حاضر در تحقیق یکسان نیست و در ترتیب‌ اولویت‌بندی این ابعاد،بین آنها تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود. با نگاه اجمالی به نتایج تحقیق،مشاهده می‌شود که بین دو گروه حاضر در تحقیق(مربیان‌ و کشتی‌گیران)اگرچه اختلافاتی در رتبه‌بندی ابعاد و زیرمجموعه‌ها مشاهده می‌شود،اما عمدتا میانگین امتیازات داده شده به این معیارها نزدیک به هم است و نتایج حاصل از آزمون t نشان‌ می‌دهد که تنها در پنج مورد اختلاف معنی‌داری بین این دو گروه در زیرمجموعه‌های ابعاد مربیگری وجود دارد که عبارتند از:مسئولیت‌پذیری،اعتماد به نفس،روش‌های رهبری‌ مناسب،مدارک و مدارج مربیگری،احساس عاطفه و وظیفه بنابراین با توجه به اختلافات کم‌ بین دو گروه مربیان و کشتی‌گیران،بخصوص با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون t برای تهیهء الگوی ارزشیابی مربیان تیم‌های ملی کشتی،از دیدگاه‌های مربیان و کشتی‌گیران به‌طور مشترک‌ استفاده شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.