Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر دو روش تناوبی و تداومی بر استقامت موضعی عضلات، چربی زیرپوستی و محیط شکم دختران غیر ورزشکار

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1381 - شماره 12 علمی-پژوهشی (16 صفحه - از 45 تا 60)

کلیدواژه ها : استقامت موضعی ،چربی زیرپوستی شکم ،محیط شکم ،تمرینات تداومی ،تمرینات تناوبی ،تمرینات موضعی ،دختران غیرورزشکار

کلید واژه های ماشینی : استقامت عضلات شکم ،چربی زیر پوستی ،تمرینات تناوبی ،تناوبی ،استقامت موضعی عضلات ،تمرینات تناوبی و تداومی ،عضلات شکم ،افزایش استقامت عضلات شکم ،محیط شکم ،موضعی بر استقامت عضلات ،کاهش چربی موضعی شکم ،زیر پوستی شکم ،استقامت موضعی ،کاهش چربی زیر پوستی ،تداومی بر استقامت ،سبب کاهش محیط شکم ،پوستی ،تداومی بر محیط شکم ،کاهش چربی ،نتایج آماری تمرین تناوبی ،تداومی بر استقامت عضلات ،ضربان قلب ،پس‌آزمون در تمرینات تناوبی ،تأثیر تمرینات تناوبی ،کاهش محیط شکم ،پوستی شکم ،تمرینات تداومی بر محیط ،چربی شکم ،تمرینات تداومی ،تجزیه و تحلیل‌های آماری

هدف پژوهش حاضر مقایسه تاثیر دو روش تمرین تناوبی و تداومی موضعی بر استقامت عضلات شکم و محیط و چربی زیر پوستی شکم در دختران غیر ورزشکار است بدین منظور 36 دختر ورزشکار با دامنه سنی 18 تا 22 سال در دو گروه تمرینات تناوبی و تداومی به مدت دو ماه و هفته ای 2 جلسه شرکت داده شدند اندازه گیری ها جهت پیش آزمون و پس آزمون شامل محیط چربی زیرپوستی و استقامت عضلات شکم آزمودنی ها بود به منظور تجزیه و تحلیل های آماری از آزمون های T وابسته و غیر وابسته ونرم افزار SPSS Win95 استفاده شد تجزیه و تحلیل های آماری نشان داد که تمرینات تناوبی و تداومی سبب افزایش استقامت عضلات شکم شده اما تمرینات تداومی تاثیر بیشتر ی داشت تمرینات تناوبی و تداومی نتوانستند سبب کاهش محیط شکم گردند اما موجب کاهش چربی موضعی شکم شدند در این مورد تمرینات تناوبی تاثیر بیشتری داشت

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.