Skip to main content
فهرست مقالات

آزمون مفروضات تئوری اقتضایی فیدلر در دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور

نویسنده: ؛ ؛ ؛ ؛

بهار 1384 - شماره 23 علمی-پژوهشی (14 صفحه - از 99 تا 112)

کلیدواژه ها : تئوری اقتضایی فیدلر ،سبک رهبری ،موقعیت رهبری ،اثربخشی

کلید واژه های ماشینی : تئوری اقتضا فیدلر ،آزمون مفروض تئوری اقتضا فیدلر ،رهبری ،سبک رهبری ،تئوری اقتضا فیدلر در دانشکده ،مدیر ،تربیت‌بدنی ،اثربخشی ،سبک رهبری مدیر ،آموزش ،واحد آموزشی ،بررسی رابطه اثربخشی واحد آموزشی ،موقعیت ،آزمون ،رابطه اثربخشی واحد آموزشی ،اثربخشی واحد آموزشی ،مطالعه مدیر واحد آموزشی ،فرضیه ،درصد مدیر دانشکده تربیت‌بدنی ،اثربخشی رهبری ،دانشگاه ،سبک رهبری مدیر دانشکده ،واحد آموزشی تربیت‌بدنی ،گروه آموزشی ،موقعیت رهبری ،سبک رهبری وظیفه‌گرا ،سبک رهبری مدیر واحد آموزشیتربیت‌بدنی ،CPL ،اقتضا فیدلر در اثربخشی رهبری ،آموزشی تربیت‌بدنی

هدف این تحقیق بررسی اعتبار و وسعت کاربرد مدل اقتضایی قیدلر در اثر بخشی رهبری است این تحقیق مدل را به واحدهای آموزشی تربیت بدنی در دانشگاه های آموزش عالی کشور توسط مطالعه مدیران واحدهای آموزشی مربوط تعمیم می دهد اطلاعات از 25 نفر از مدیران و 145 نفر از اعضای هیات علمی دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی که در زمان انجام پژوهش به ترتیب 100 و 81 در صد تراکم جوامع تحت بررسی را بخود اختصاص داده بودن جمع آوری شد سبک رهبری مدیران توسط مقیاس میزان واحد LPC مساعد بودن موقعیت بر اساس روابط رهبر عضو و اثر بخشی رهبری توسط مقیاس اثر بخشی آموزشی تعیین شد بر اساس تئوری اقتضایی قیدلر فرضیه اول تحقیق بیان می کند که مدیران وظیفه گرا در موقعیت های کاملا مساعد از بهترین عملکرد برخوردارند فرضیه دوم اظهار می دارد مدیران رابطه گرا در موقعیت هایی که از لحاظ مساعد بدون در حد وسط قراردارند از عملکرد بهتری برخوردارند وفرضیه سوم بیان می کند که مدیران وظیفه گرا در موقعیت های کاملا نامساعد از بهترین عملکرد برخوردارند. نویسنده : دکتر نصرالله جوادیان صراف ـ دکتر محمد خبیری ـ دکتر حسن اسدی ـ دکتر مصطفی عسگریان ـ

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.