Skip to main content
فهرست مقالات

سخن سردبیر: توپونومی و آموزش تاریخ

نویسنده:

(1 صفحه - از 2 تا 2)

خلاصه ماشینی:

"غرض از این مقدمه،بیان کاربرد توپونومی در آموزش تاریخ و رونق بخشیدن به درس و علم تاریخ است. حتی طرح‌ معنا و تاریخچه‌ی بعضی از نام‌های جغرافیایی جزو وظایف قطعی‌ درس تاریخ است. مثلا،نام ایران به چه معناست؟چرا و چگونه به‌ این سرزمین داده شده است؟در طول تاریخ،این نام چه سرگذشتی‌ داشته است و ایرانیان و غیر ایرانیان از شنیدن آن،چه احساسی‌ می‌یافته‌اند؟نیز نامی مانند خلیج فارس،به چه معناست؟محدوده‌ی‌ جغرافیایی اطلاق این نام تا کجاست؟چه منابعی در مورد آن وجود دارد؟ به همین ترتیب،در مورد هر نام جغرافیایی که دارای بعد تاریخی‌ باشد،می‌توان مطالب مفید و جالب توجهی را در درس تاریخ عرضه‌ کرد. از آن جا که هر مکانی نامی دارد و برای تحقیق درباره‌ی یک نام‌ جغرافیایی،موضوع فراوان و در دسترس همگان است،استفاده از توپونومی در درس تاریخ را می‌توان یکی از دسترس‌ترین و در همان‌ حال مفیدترین مباحث و شیوه‌های آموزش تاریخ دانست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.