Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش معلمان زیربنای پیشرفت در آموزش تاریخ

نویسنده:

(4 صفحه - از 51 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : معلمان ،آموزش ،آموزش معلمان زیربنای پیشرفت ،آموزش تاریخ ،معلمان زیربنای پیشرفت در آموزش ،زیربنای پیشرفت در آموزش تاریخ ،علمی ،تربیتی ،زمینه‌ی آموزش معلمان تاریخ ،دانشگاه‌ها ،حرفه‌ی معلمی ،محتوای کتاب‌های درسی تاریخ ،زمینه‌ی روش‌های تدریس و ارزشیابی ،آموزش معلمان تاریخ در ایران ،تربیت معلم ،تخصصی ،تجربیات ،رشد ،ارزشیابی در درس تاریخ ،زمینه‌ی دوره‌های گوناگون تاریخ ایران ،رشد آموزش تاریخ ،ضرورت‌های ،رشته‌ی تاریخ در نظام‌های آموزش ،زمینه‌ی آموزش مداوم معلمان ،روش‌های تدریس تاریخ ،شیوه‌ها و ابزارهای آموزشی ،کلاس درس ،معلمان تاریخ و کیفیت آموزش ،آموزش و پرورش ،علوم تربیتی

خلاصه ماشینی:

"همچنین در طول سال‌های خدمت،معلمان ملزم گذراندن دوره‌های‌ ضمن خدمت هستند که محتوای آن‌ها را آموزش‌های تخصص(در زمینه‌ی دوره‌های گوناگون تاریخ ایران و جهان،روش تحقیق در تاریخ،و سایر مباحث مرتبط با محتوای کتاب‌های درسی تاریخ)و نیز مباحث عمومی علوم تربیتی،نظیر آنچه پیش‌تر بدان‌ها اشاره شد، تشکیل می‌دهد. در مورد دوره‌های‌ ضمن خدمت نیز،علاوه بر بازنگری در محتوا و زمان اجرای آن‌ها (مثلا اجرای پیوسته‌ی دوره‌ها در اوقات فراغت معلمان،نظیر تابستان‌ یا تعطیلات میان دو نیم سال)،تدارک منابع و متون تخصصی در زمینه‌ی آموزش تاریخ،و مرتبط کردن مخاطبان با تجربیات روز جهان‌ و استفاده از مدرسان مجرب و آشنا با رویکردهای نوین آموزشی‌ می‌تواند،به افزایش کارایی معلمان بینجامد. از سوی دیگر،ایجاد و گسترش تدریجی رشته‌ی«آموزش تاریخ»در دانشگاه‌ها برای ادامه‌ی‌ تحصیل معلمان و کارشناسان و مؤلفان کتاب‌های درسی تاریخ،در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا،علاوه بر این که بستری مناسب برای‌ افزایش کارایی و ارتقای علمی-شغلی واقعی آنان فراهم می‌کند،به‌ پیشرفت مباحثات علمی و تبیین تجربیات جدید در حوزه‌ی مورد بحث‌ نیز یاری می‌رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.