Skip to main content
فهرست مقالات

معلم و دانش آموزان آهسته گام

نویسنده:

(6 صفحه - از 8 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : آهسته گام ،کودکان ،ویژگیهای شناختی دانش آموزان ،دانش ،هوشی ،دانش‌آموزان آهسته ،کودکان و نوجوانان ،مربیان ،دانش آموزان ،محدویت ،معلم و دانش‌آموزان ،تدریس ،نوجوانان آهسته ،ذهنی ،مهارت ،کودکان آهسته ،ویژگیهای شناختی کودکان و نوجوانان ،موقعیت‌های ،رفتار ،تشخیص موقعیت‌های مطلوب ،یادگیری کودکان و نوجوانان ،مدرسه ،ضعف ،کودکان و دانش آموزان ،اصول ،ویژگیهای شناختی دانش‌آموزان ،خواندن " دانش آموزان ،توجه به ویژگیهای شناختی ،خط ،قبیل کودکان به‌هنگام یادگیری

خلاصه ماشینی:

"ویژگیهای شناختی دانش آموزان‌ "آهسته گام‌" توجه به ویژگیهای شناختی،توانمندیها و محدویتهای ذهنی و ظرفیت یادگیری کودکان‌ و نوجوانان آهسته گام،در امر تنظیم برنامه‌ها، (به تصویر صفحه مراجعه شود) اتخاذ روشها مؤثر تدریس،تعیین کیفیت و کمیت مواد آموزشی،تکالیف درسی و پیش بینی رفتار تحصیلی ایشان بسیار مهم و از اساسی‌ترین رسالتهای مربیان بصیر و متعهد است. تهیهء مواد خواندنی کاربردی(به ویژه برای‌ دانش آموزان آهسته گام،کسانی که دیر می‌آموزند و زود فراموش می‌کنند و در زمینهء تفکر انتزاعی با مشکل جدی مواجه هستند)و توجه به ویژگیهای شناختی و فرایند یادگیری‌ ایشان در تدریس،اساسی‌ترین گام در آموزش‌ و توسعهء"مهارت خواندن‌"است. دانش‌آموزان آهسته گام که در کارگاههای‌ حمایت شدهء فنی با یک دستگاه بسته‌بندی به‌ خوبی آشنا شده،از عهدهء کار با آن دستگاه بر می‌آیند،چنانچه موقعیتی فراهم شود که این‌ دانش آموزان با دستگاه مشابه،اما از نظر اندازه‌ فوق‌العاده بزرگتر کار کنند،اگر چه هر دو دستگاه از نظر اصول و قواعد کاملا یکسان‌ هستند،ولی از آنجا که از نظر ظاهر مثل هم‌ نیستند،لازم است مربیان مربوط فرایند کارکردن با این دستگاه را نیز همانند دستگاه‌ قبلی آموزش دهند. ی)کم توانی در انتقال یادگیری: با توجه به برخی از ویژگیهای شناختی مورد توجه در کودکان و دانش آموزان آهسته گام،نظیر ضعف در تشخیص و تعمیم موقعیت‌های‌ مطلوب،توجه به ظاهرها و شاهت‌ها،عدم‌ توانایی در توجه به اصول و قواعد حاکم بر پدیده‌های مشابه و اشیای مختلف باکنشهای‌ همانند و ضعف در حافظه،بسیار طبیعی و قابل‌ قبول خواهد بود که این قبیل دانش‌آموزان در انتقال یادگیری با مشکل جدی مواجه باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.