Skip to main content
فهرست مقالات

استمرار آموزش خانواده در قالب طرح مدرسه اولیاء

نویسنده:

(7 صفحه - از 30 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : آموزش خانواده، آموزش، تربیتی، مدرسه اولیاء، بزرگسالان، اطلاعات، والدین، آموزش بزرگسالان، اعمال تربیتی والدین رابطه، قالب طرح مدرسه اولیاء

خلاصه ماشینی:

"در خصوص اهمیت این دوره‌های آموزشی و فواید ارتباط مستمر با خانواده‌ها در جای دیگر بحث مختصری شده 1 و در اینجا کوشش می‌شود جایگاه مدرسه اولیاء، به‌عنوان شکل توسعه یافته و جامع آموزش خانواده، جست‌وجو گردد. اندیشه ایجاد مدرسه اولیاء سابقه‌ای بیش از 60 دارد(اولینمدرسه اولیاءدر سال 1929 در پاریس تأسیس شد)، اما ویژگی‌ها و امکانات جامعه ما برای به‌وجود آمدن چنین نهاد تربیتی چیست؟در شرایط امروزی، آموزش خانواده، با توجه به گره گشاییهای تربیتی آن از اهمیت زیادی برخوردار شده است. هیچ چیز مانند تجربه‌های علمی موفق در آموزش خانواده بازخورد ندارد، و بسط و گسترش این تجربه‌ها که در موارد فراوان به نتیجه مطلوب رسیده، از وظایف اصلی و اهداف اساسی است که در قالب‌ مدرسه اولیاء دنبال می‌شود، به‌طوری که تمام موارد فوق برای خود مکان مناسبی پیدا می‌کنند و خانواده‌ها در ارتباط با آنها قرار می‌گیرند. چنانچه این مسأله در یک فضای طبیعی و صمیمی عملی شود، راه را به سویتغییر رفتارباز خواهد کرد و هر کدام از مسؤولان می‌توانند در خصوص یکی از وجوه آموزشی برای والدین، با توجه به تجربیات زنده و عملی خود به‌عنوان مدرس در مدرسه اولیاء انجام وظیفه کنند و از این طریق به انباشت اطلاعات و تجربیات والدین در ارتباط با مسائل خانواده کمک نموده، آنها را از هشیاریهای فرهنگی و تربیتی برخوردار نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.