Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش خانواده- کاستیها و راه حلها

نویسنده:

(6 صفحه - از 42 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : آموزش خانواده ،کلاسهای آموزش خانواده ،مشکلات اجرایی کلاسهای آموزش خانواده ،کلاسهای ،اولیاء ،مدرسین ،کلاسهای آموزش خانواده مشکلات اجرایی ،برپایی کلاسهای آموزش خانواده کمک ،آموزش خانواده کاستیهای آموزش خانواده ،کاستیهای آموزش خانواده کاستیهای آموزش ،تدریس ،مدرس آموزش خانواده ،شیوهء تدریس در کلاسهای آموزش ،مدرسه ،مدیران ،مدیر مدرسه ،شیوهء پرسش و پاسخ ،کلاسهای آموزش خانواده از اولیاء ،کارشناسان ،پاسخگویان ،کلاسهای آموزش خانواده به جلسات ،کاستیها فرایند " آموزش خانواده ،آموزش خانواده به جلسات سخن‌رانی ،نبودن ،جریان ،مشکلات ،مدرسین محترم آموزش خانواده ،سازمانهایی ،جمع ،امر تدریس در جلسات آموزش

خلاصه ماشینی:

"کارشناسان و دست‌اندرکاران برگزاری‌ کلاسهای‌"آموزش خانواده‌"نیز با مشکلاتی‌ مواجه بوده‌اند که در جدول زیر به آنها اشاره‌ شده است: مشکلات اجرایی کلاسهای آموزش خانواده‌ مشکلات اجرایی کلاسهای آموزش خانواده/تعداد/درصد نبودن وسیلهء نقلیه36/95/% عدم تشکیل کلاسها در روستا،به خاطر پراکندگی آنها84/54/% نبود مدرس واجد شرایط درمناطق روستایی64/34/% نداشتن مدرس تمام وقت یا نیمه وقت24/93/% عدم همکاری و همیاری مطلوب توسط مدیر مدرسه24/93/% نبودن بودجهء معین برای تأمین حق التدریس مدرسین67/17/% نداشتن فضای آموزشی برای بزرگسالان(مدرسهء اولیا)8415/% جمع پاسخگویان/49/- *در این سؤال پاسخگویان به چند مورد جواب‌ داده‌اند و تعداد و درصد بالای 001 می‌باشد. همان گونه که مشاهده می‌شود پاسخگویان‌ مواردی چون نبودن وسیلهء نقلیه،عدم تشکیل‌ کلاسها در روستا،به خاطر پراکندگی،نبود مدرس تمام وقت و نیمه وقت،عدم همکاری و همیاری مطلوب به توسط مدیر مدرسه،نبودن‌ بودجهء معین برای تأمین حق‌التدریس مدرسین‌ و نداشتن فضای آموزشی برای بزرگسالان‌ (مدرسهء اولیاء)را به عنوان مشکلاتی اجرایی- آموزشی ذکر کرده‌اند و بیشترین فراوانی مربوط به نبود بودجهء لازم برای تأمین حق‌التدریس‌ مدرسین است که 67%را به خود اختصاص‌ داده است. و اما در مورد کاستیها فرایند"آموزش‌ خانواده‌"،کارشناسان،موارد مندرج در جدول‌ ذیل را با درصدهای ذکر شده بر شمرده‌اند: کاستیهای آموزش خانواده‌ کاستیهای آموزش خانواده/تعداد/درصد نبودن مدرسین مجرب برای دروس ششگانه26/85/% بازگو کردن مطالب تکراری توسط مدرسین74/44/% نبودن مطالب دست اول و عینی برای استفادهء والدین34/04/% نبودن منابع مفید بجز کتابهای منتشر شده33/13/% وجود مشکل مالی برای تأمین حق التعلیم مدرسین44/14/% تعارض بین یافته‌های زنان در کلاس با مردان در خانه43/23/% عدم تناسب زمان 63 ساعته برای دوره95/24/% زیادبودن 63 ساعت برای دوره23/03/% جمع/49/- *در این سؤال پاسخگویان به چند مورد پاسخ‌ داده‌اند لذا درصد بالاتر از 001 است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.