Skip to main content
فهرست مقالات

فلج مغزی

نویسنده:

(10 صفحه - از 94 تا 103)

کلید واژه های ماشینی : فلج مغزی، کودکان، درمان، حرکتی، روانی، عصبی، مدارس، اختلال، کودک فلج مغزی، رشد

خلاصه ماشینی:

"آتتوید که از نظر نوع شیوع دومین‌ نوع فلج مغزی است،در حدود 30 درصد مبتلایان را در برمی‌گیرد و عبارت است از پدیدآیی حرکتهای مکرر و غیر ارادی که به علت‌ ضایعهء عقده‌های قاعده‌ای مغز ایجاد می‌گردد(پایین‌ترین ناحیهء غده‌های عصبی که‌ ( GLOBUSPALLIDUS )نام دارد). به عنوان مثال اگر والدین‌ مضطرب باشند،کودک مبتلا به فلج مغزی آنان‌ نیز اضطراب خواهد داشت،بنابراین‌ روان‌شناس مشاور در مرحلهء اول از فرایند درمان روانی،سعی بر کاهش فشارها و استرس‌های حاصل و رفع ترس و محدودیتهای‌ ایجاد شده از این طریق را دارد. د-رشد ارتباط و سازگاری اجتماعی:رشد ارتباط و سازگاری فرد مبتلا به فلج مغزی از طریق موفقیت در مراحل کسب استقلال‌ عاطفی و عدم وابستگی به والدین تسهیل‌ می‌شود،با کاهش فشارها و استرس‌های‌ حاصل از بدشکلیها ادامه می‌یابد،با تغییر پاسخهای عاطفی فرد به تغییر شکل تداوم پیدا می‌کند و در مرحلهء ارتباط و سازگاری به دو محور اساسی مربوط می‌شود که عبارتند از رشد ارتباط و سازگاری اولیه که در درون‌ خانواده صورت می‌گیرد و شامل رشد ارتباط با خواهران و برادران و پدر و مادر و اعضاء و وابستگان خانوادگی است که در یک ارتباط متعامل و تنگاتنگ با فرد بسر می‌برند. روان‌شناس مشاور با طرح مشاورهء خانوادگی و گفت‌وگو با اعضای خانواده سعی در کشف‌ محدودیت‌ها و تواناییهای خانواده در جهت‌ کمک به فرد فلج مغزی دارد که این امر از طریق‌ روشن نمودن محور عمل،در نظر گرفتن‌ اولویتها،ایفای نقش اعضاء و تقسیم وظایف‌ مراقبتی،تربیتی و تفریحی میسر می‌شود و مرحلهء بعد،رشد ارتباط و سازگاری اجتماعی‌ است که گامهای اول از دورهء آمادگی و شروع‌ آموزش همگانی برداشته می‌شود و شامل‌ سازگاری با محیط فیزیکی آموزشی و کارکنان و همسالان می‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.