Skip to main content
فهرست مقالات

سخنان وزیر آموزش و پرورش در کنگره پنجم کارشناسان و مسؤولان انجمن های اولیاء و مربیان

(7 صفحه - از 12 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش، مدرسه، تعلیم و تربیت، مشارکت، معلم، دستگاه تعلیم و تربیت، فرهنگی، دانش‌آموزان، جامعه، خانه و مدرسه

خلاصه ماشینی:

"به‌عبارت دیگر تربیت در خانه به یک نحو صورت می‌گیرد و در کانون مدرسه به نحو دیگر، معلم خانه با نام ولی یا پدر و مادر به نحوی بچه‌ها را رشد می‌دهند و فرهنگ آنها را بار می‌آورند و مدرسه به نحو دیگر، این فرزند که بین دو کانون قرار دارد و سراپا احساسات پاک و عقل سلیم است، دچار تعارض می‌شود، یعنی هم شخصیت پدر و مادر را قبول دارد و هم شخصیت معلم را، و هر دو را عناصر مقدس می‌داند، اما دو گونه حرف از آنها می‌شنود و دو روش از آنها می‌آموزد و نمی‌داند کدام راست می‌گوید، به حرفها و رفتار کدامیک بایستی توجه کند، و این تعارض علت همان مشکلاتی است که در صحن اجتماع و مدارس ما را نگران می‌کند و باید برای حل آنها برنامه‌ریزی کنیم، هسته‌های مشاوره را تشکیل دهیم و آن آموزشها را رونق ببخشیم. حال اگر فراتر از حد مسائل و منافع شخصی فکر کنیم می‌بینیم که اصل مقوله تعلیم و تربیت، بحث فرهنگ‌سازی، بحث انتقال فرهنگ اسلامی، انقلاب و ارزشها به نسلی که می‌خواهد آینده‌ساز این نظام باشد، بویژه در عصری که جامعه اسلامی ما در معرض تهاجم‌ فرهنگی است، از مهمترین مسائلی است که در بنده و شما به عنوان آحاد جامعه حساسیت ایجاد می‌کند تا به این موضوع در جامعه کوچکی به نام مدرسه(البته از نظر محیط کوچک است ولی تمام جامعه بزرگ ما را در بر می‌گیرد)توجه کنیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.