Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به کنگره پنجم کارشناسان و مسؤولان انجمن های اولیاء و مربیان

نویسنده:

(12 صفحه - از 58 تا 69)

کلید واژه های ماشینی : انجمن‌های اولیاء و مربیان، آموزش و پرورش، مدرسه، مشارکت، تعلیم و تربیت، خانواده، اسلامی، خانه و مدرسه، فرهنگ، نظام آموزش و پرورش، نقش انجمن‌های اولیاء و مربیان، کنگره انجمن‌های اولیاء و مربیان، معلم، اساسنامه انجمن‌های اولیاء و مربیان، نظام تعلیم و تربیت، مشارکتهای مردمی، نهاد، سخن‌ران، وزیر محترم آموزش و پرورش، کار، مردم، وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی، سخن‌رانی وزیر محترم آموزش، انقلاب اسلامی، سخن‌رانی قائم‌مقام محترم وزیر فرهنگ، نقش مشارکت خانه و مدرسه، نظام، امر تعلیم و تربیت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

خلاصه ماشینی: "سخنان آقای دکتر حداد عادل اولین سخنران عصر گاهی روز نخست‌ کنگره جناب آقای دکتر حداد عادل رئیس محترم فرهنگستان ادب فارسی بود که در خصوص راههای عملی مشارکت خانوده‌ها در بهبود نظام تعلیم و تربیت به ایراد سخن پرداختند و گفتند:انجمن اولیاء و مربیان از مجموعه‌هایی است که معمولا اهمیت آن به‌سرعت در اذهان متبادر نمی‌شود، یعنی اگر از اشخاص بپرسند کار انجمن‌ها چیست، اذهان به بخش دولتی معطوف می‌شود. سخنان آقای عبادی دومین سخنران عصر گاهی روز اول، جناب آقای عبادی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش بودند که سخنان خویش را تحت عنوان مشارکت مردم، تربیت دینی و بازسازی معنوی نوجوانان و جوانانبا مروری درباره وضعیت آموزش و پرورش در گذشته و شرایط فعلی آن آغاز نمودند و فرمودند:با این بررسی می‌توان تصویر روشنی از فعالیتهای آتی با توجه به راههای عملی تحقق آموزش و پرورش مطلوب منطبق بر موازین نظام جمهوری اسلامی ایران، ارائه نمود. سخنرانی وزیر محترم علوم و آموزش عالی سخنران بعدی جناب آقای دتر معین وزیر محترم علوم و آموزش عالی بود که با اشاره به شتاب در توسعه و تأثیر نامطلوب آن بر مسائل فرهنگی و طرح این نکته که برنامه‌ریزی توسعه اگر موزون نباشد عوارض متعددی به دنبال خواهند داشت که شکاف در آموزش و بین سطوح مختلف آن، شکاف میان دانش و تجربه ، آموزش و اشتغال، شکاف بین نهادهای رسمی مانند:مدرسه، دانشگاه با جامعه و خانواده و شکاف بین نسلها و انقطاع بین فرهنگ نسل‌ها از جمله این عوارض است، نقش انجمن‌های اولیاء و مربیان را در رفع این نقیصه فرهنگی و پیوستگی بین نسلها مورد تأکید قرار داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.