Skip to main content
فهرست مقالات

نیازهای دانش آموزان استثنایی و خانواده های آنها

نویسنده:

(6 صفحه - از 42 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموز ،نیازهای دانش‌آموزان استثنایی ،خانواده ،مهارتهای ،کودک ،آموزش ،دانش‌آموز معلول ،نیازهای والدین کودکان استثنایی ،کودک معلول ،والدین دانش‌آموزان معلول با اطلاعات ،خواهران دانش‌آموز استثنایی ،خدمات ،والدین ،نیازهای خواهران و برادران دانش‌آموز ،برادران و خواهران دانش‌آموز ،معلمان ،برنامه‌ریزی آموزش مهارتهای تحصیلی ،آموزش مهارتهای تحصیلی ،نیازهای خواهران و برادران ،برنامه ،مورد خانواده‌های کودکان معلول ،اجتماعی ،آموزش عادی و آموزش ویژه ،هم‌کاری متخصصان با والدین دانش‌آموز ،حمایت ،معلمان عادی و معلمان ویژه ،متخصصان ،مدارس ابتدایی ،معرف خواهر و برادر معلول ،موقعیت

خلاصه ماشینی:

"اعضای خانواده، باید با یکدیگر همکاری کنند و خدمات آموزشی مناسب و سایر خدمات را برای دانش‌آموز معلول، آماده کنند با این حال، نباید نیازهای سایر افراد خانواده را مورد غفلت قرار داد. در حال حاضر، دو واقعیت شناخته شده در مورد خانواده‌های کودکان معلول، وجود دارد: اول اینکه، نه تنها دانش‌آموز معلول، بلکه تمام اعضای خانواده برای رفع نیازهای خود و اجتناب از فقدان کنترل و مسؤولیت، باید تحت پوشش خدمات و حمایتهای ویژه، قرار گیرند (کاورت، 1992)بطور کلی این خانواده است (نه متخصصان)که باید مشخص کند به چه امکانات و خدماتی نیاز دارد. نیازهای دانش‌آموز استثنایی در مقطع ابتدایی، بسیار گسترده هستند؛اما می‌توان آنها را در چهار مقوله زیر، طبقه‌بندی نمود: 1-نیازهای آموزشی: آموزش مهارتهای تحصیلی مربوط به خواندن، نوشتن و محاسبه برای بعضی دانش‌آموزان معلول-در مقطع ابتدایی، مشکل است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.