Skip to main content
فهرست مقالات

دگرگونی در روابط میان اولیا و مربیان

نویسنده:

(11 صفحه - از 16 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : اولیا ،معلم ،مدرسه ،کودکان ،دانش‌آموزان ،انجمنهای اولیا و مربیان ،مادر ،کلاس ،آموزش ،تربیتی ،بازرگانامروزه انجمنهای اولیا و مربیان ،خانواده ،مدیر مدرسه ،رفتار ،روابط میان اولیا و مربیان ،معلم کلاس ،وضع ،انجمنهای اولیا و مربیان رایج‌ترین ،محیط ،خانه و مدرسه ،پیشرفت ،مربیان و اولیای دانش‌آموزان شرکت ،ارتباط ،پدر و مادر ،روشهای تربیتی ،اولیای دانش‌آموزان ،اولی‌ای دانش‌آموزان ،دکتر زهرا بازرگانامروزه انجمنهای اولیا ،کار ،تشکیل انجمنهای اولیا و مربیان

خلاصه ماشینی:

"بازدید از خانه شاگردان با اینکه تشکیل انجمنهای اولیا و مربیان و یاجلساتی که معلم در کلاس خود برای اولیایدانش‌آموزان ترتیب می‌دهد در جلب همکاریاولیا بسیار مؤثر است،اما بندرت اولیایی نیزوجود دارند که به علل مختلف مانند پر کاری،بی‌سوادی بیماری یا داشتن تصویری منفی ازمدرسه هرگز در این جلسات شرکت نمی‌کنند،درحالی‌که فرزندان آنان چه با بیش از سایردانش‌آموزان به تبادل نظر و همکاری بین خانه ومدرسه خود نیازمند باشند. &%22205YEPG222G% 3-حالت دفاعی بعضی از مربیان که شناخت درستی نسبتبه اولیای کودکان ندارند و از آثار مفید همکاریو همفکری با اولیا بی‌خبرند،غالبا در مقابل آنانحالت دفاعی به خود می‌گیرند؛به عنوان مثالوقتی مادری برای پرسیدن وضع فرزندش یابرای اینکه تذکراتی در جهت پیشرفت وضعتحصیلی آن کودک با توجه به شرایط جسمی وروحی او بدهد به مدرسه می‌آید،مربیانبرآشفته و تصور می‌کنند که آن مادر خیال داردروش آنان را محکوم کرده،خرده گیری کند،درحالی که غالبا چنین نیست و لازم است مربیان بااعتماد به نفس،حفظ آرامش و خونسردی و بهکمک اطلاعاتی که پدر یا مادر دانش‌آموز دراختیارشان می‌گذارد و با بهره گیری از انتقاداتسازنده آنان،نه تنها رابطه محمی با اولیابرقرار کنند،بلکه از این اطلاعات در جهتپیشرفت وضع تحصیلی و اجتماعی کودک(به تصویر صفحه مراجعه شود)استفاده نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.