Skip to main content
فهرست مقالات

پدیده مردودی و پیامدهای روانی - اجتماعی آن

نویسنده:

(3 صفحه - از 3 تا 5)

کلید واژه های ماشینی : مردودی، نوجوانان، اجتماعی، تعلیم و تربیت، نوجوانان بزهکار، دانش‌آموزان، درصد تکرار پایهء تحصیلی، اخراج، نظام آموزش و پرورش کشور، پایهء تحصیلی از مدرسه اخراج

خلاصه ماشینی:

"بازنگری محتوای دروس و برنامه‌های مقطع‌ راهنمایی،تعدیل ضریب دشواری دروس،تهیه و تنظیم منطقی مواد آموزشی از دورهء ابتدایی تا متوسطه،بهره‌گیری از وجود معلمان مجرب با روشهای تدریس مؤثر و یا در نظر گرفتن ضوابط جدید و اجرای آزمون شناختی و پیشرفت تحصیلی‌ برای ورود به دورهء راهنمایی و نیز طراحی‌ برنامه‌های جامع آموزش‌های کاربردی و تأسیس‌ مدارس راهنمایی حرفه‌ای می‌تواند از جمله‌ اقدامات قابل توجه در جهت نگرش واقع بینانه به‌ این امر مهم و حل این معضل آموزشی-اجتماعی‌ باشد. باید اذعان نماییم که‌ هدف عالی تعلیم و تربیت انسان به‌"فلاح‌"6 رسیدن است و مدرسه فقط برای آموزش،آن هم با محتواهای گوناگون و ضریب دشواری متفاوت و بعضا نامتناسب با ظرفیت هوشی نوجوانان،با توجه به تفاوتهای میان آنان نیست،بلکه پرورش‌ هم جایی در نظام آموزش و پرورش کشور دارد و یا باید داشته باشد1 براستی سهم پرورش در نظام آموزش و پرورش‌ چقدر است؟شاید در بیان و شعار این سهم بسیار زیاد باشد،اما در آیینهء قوانین،مقررات،ضوابط و ارزشیابی‌ها فوق‌العاده ناچیز و یا بعضا هیچ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.