Skip to main content
فهرست مقالات

چه کسی می تواند درس حاضر کردن را به من بیاموزد؟

نویسنده:

(9 صفحه - از 20 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : کودک، اطلاعات، تمرینات، نوجوانان، امتحان، دانش‌آموز، کودکان و نوجوانان، تکالیف، درس حاضر، یادگیری مطالب درسی

خلاصه ماشینی:

"برخی از پیشنهادهایی که اولیاء می‌توانند برای کمک به کودک و نوجوان در انجام موفقیت‌آمیز تکالیف مختلف ارائه هند، به شرح زیر است: 1-مرور یک مطلب درسی مرور مطالب درسی برخلاف آنچه اغلب کودکان می‌پندارند، عبارت از این نیست که با نگاهی گذرا صفحات کتاب را نگاه کنند، بلکه فعالتی دقیق و مشخص است. بررسی منتقدانه و تصحیح گزارش:معمولا شاگردان پس از اتمام مراحل بالا یک بار به سرعت و به طور سطحی مطالب را می‌خوانند و گاهی هم با پیدا کردن اشتباهات جزئی و تصحیح آن، کار را تمام شده تلقی می‌کنند، در حالی که بررسی مؤثر هنگامی میسر است که دانش‌آموز سعی کند مطلب را با دیدی انتقادی بخواند، یعنی وقتی که بتواند به خود بگوید: اگر من این مطلب را ننوشته بودم چه انتقادی می‌توانستم نسبت به آن داشته باشم؟و یااگر موضوع برایم جالب نبود ایا باز هم این طرز ارائه مطلب مرا جلب می‌کرد؟ در این مرحله به دانش‌آموز باید کمک کرد تا خود را به جای خواننده بالقوه‌ای بگذارد که لازم است تأیید و توجه او جلب شود. برای کمک به وی در یادگیر و مرور درسها، راههای مختلفی وجود دارد؛به عنوان مثلا می‌توان پیشنهاد کرد که به یادآوری فعالانه و نظامدار آنچه تاکنون آموخته است، بپردازد یا فهرست قسمتهای مهم درس را تهیه کند و این قسمتها را به صورتی عمیق‌تر از معمول مورد مطالعه قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.