Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه بپرسیم؟

مترجم:

(1 صفحه - از 45 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : سطوح اطلاعاتی گوناگون پاسخ، دانش‌آموزان، کودک، کلمه، پاسخ سؤال طرح‌شده، پرسش‌ها، جمله‌بندی، مشکل شنیداری، دانش‌آموزان فرصت کافی، فکر، مشکل، سؤالاتتان پاسخ، معلم مهربان، پاسخ بهتری، ایجاد تغییراتی در نحوه پرسش، تغییر، سؤالات کوتاه، پاسخ دادن، پرسش‌ها مشکل، پاسخ کوتاه، مرحله بعدی، دچار مشکل، سؤالات استفاده، استفاده، سؤالات بعدی، کلمه از پاسخ، مطلب آگاهی، ساده استفاده، می‌دانی مرحله، به سؤالاتتان

خلاصه ماشینی: "روشهای زیر را آزمایش کنید: سؤلات متنوع و گوناگونی بکار ببرید تا کودک این امکان را داشته باشد که با سطوح اطلاعاتی گوناگون پاسخ دهد: اگر پاسخ کوتاه و مناسب می‌خواهید از سؤالاتی مانند این استفاده کنید:سؤالت بلی خیر، چند جوابی و یا سؤال با کلمات پرسشی: چه مقدار؟چه چیزی؟وچه وقت؟ برای مواردی که نیاز به توضیح و ارزیابی دارید، از این‌گونه سؤالات استفاده کنید: چرا؟چگونه؟اگر... مثلا به جای اینکه بپرسید:آیا فهمیدی ما آلان چکار کردیم و، آیا فکر می‌کنی که می‌دانی مرحله بعد از آن‌چه خواهد بود؟بهتر است این طور سؤال کنید:مرحله بعدی چیست؟ برای پاسخ دادن، به دانش‌آموزان فرصت کافی بدهید. اگر کودکی سریعا می‌گوید: نمی‌دانم، به او فرصت بیشتری برای فکر کردن بدهید. قبل از اینکه سؤالات بعدی را بپرسید، برای پاسخ سؤال طرح شده، صبر کنید. اگر کودک حتی پس از تکرار ساده و کلمه به کمله سؤال نتوانست پاسخ دهد، جمله‌بندی سؤال را تغییر دهید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.