Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت سرمایه گذاری در شرکتهای بیمه

نویسنده:

(4 صفحه - از 34 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : شرکتهای بیمه، ریسک، سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری در شرکتهای بیمه، مجموعه سرمایه‌گذاری شرکتهای بیمه، نقد، ریسک سرمایه‌گذاری در سهام عادی، سرمایه‌گذاری منابع مالی شرکتهای بیمه، اوراق بهادار، نرخ بهره

خلاصه ماشینی:

"مدت سرمایه‌گذاری شرکتهای بیمه وجوه حاصل از فروش خدمات‌ خود را می‌توانند به اشکال مختلف نگهداری یا سرمایه‌گذاری کنند:به صورت وجه نقد در (به تصویرصفحه مراجعه شود) حساب جاری(بدون بازده)،سپرده گذاشتن در بانک(به صورت کوتاه یا بلندمدت)،سرمایه‌گذاری‌ در اوراق قرضه دولتی،سرمایه‌گذاری در اوراق‌ قرضه شرکتها،اعطای‌ وام به شرکتها و سازمانهای دولتی،اعطای وام‌ به شرکتهای خصوصی،مشارکت در شرکتهای دولتی‌ و خصوصی(خرید سهام)،خرید ملک یا احداث‌ ساختمانها تجاری و اداره و اجاره آنها،مشارکت‌ در اجرای طرحهای صنعتی و معدنی به منظور فروش‌ سهام آنها پس از بهره‌برداری و.... این چگونگی در مورد سهامی که در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده‌اند نیز مصداق دارد و به نظر می‌رسد که بنا به همین دلایل است که‌ شرکتهای بیمه در ایران مجموعه سرمایه‌گذاری خود را به صورت نقد و شبه نقد نگهداری می‌کنند،زیرا اطمینان کافی به فروش سریع سهام و سرمایه‌گذاری‌ خود ندارند. افزون بر این افزایش نرخ‌ بهره سبب می‌شود که قیمت اوراق قرضه‌هایی که‌ قبلا منتشر شده در بازار کاهش یابد و چنانچه شرکت‌ بیمه به دلیل نیاز به وجه نقد اقدام به فروش اوراق‌ قرضه کند،متحمل زیان خواهد شد و هرچه‌ سررسید این اوراق طولانیتر باشد،کاهش قیمت آنها بر اثر افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد بود. 4. ترکیب مجموعه سرمایه‌گذاری به طور معمول خطمشی سرمایه‌گذاریها با در نظر داشتن ترکیب مجموعه سرمایه‌گذاریهای مؤسسه‌ها بر اساس مدت،میزان ریسک،نقدشوندگی و بازدهی تعیین می‌شود و آشکار است که شرکتهای‌ بیمه با توجه به ماهیت فعالیتها و برنامه‌ریزی وجوه نقد خود خطمشی‌های ویژه‌ای در سرمایه گذاریهایشان‌ برمی‌گزینند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.