Skip to main content
فهرست مقالات

بودجه چند بعدی زمینه ساز رشد و سودآوری افزونتر

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 37 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : بودجه، مشتری، اطلاعات، بودجه چندبعدی، پرسنل، استراتژی، بودجه‌بندی، محصول، کامپیوتر، مشتریان

خلاصه ماشینی: "اکنون می‌توان پرسشهایی مانند موارد زیر را پاسخ داد: 1-چگونه فعالیتها و طرز عمل هر واحد با وظایف آن واحد مطابقت دارد؟ 2-آیا می‌توان منابع تخصیص یافته به‌ اعمال و فعالیتهای کم‌ارزش را حذف کرد؟ 3-آیا شرکت می‌تواند با تغییر دادن بعضی‌ فعالیتها و اعمال هزینه‌ها را کاهش دهد؟ 4-آیا می‌توان بعضی از فعالیتها را به‌ صورت کارآمدتری در خارج از شرکت انجام‌ داد؟ همچنین بینش حاصل از بودجه فعالیت‌ می‌تواند میزان دقت برآوردهای هزینه و بودجه‌های آینده بویژه برای برنامه‌ها و طرحهای‌ جدید را بهبود بخشد. با انجام این اقدامات،بودجه محصول فراهم‌ می‌شود و اکنون هر واحد بودجه‌ای می‌تواند بودجه خود را برحسب اقلامی که بودجه کل اولیه‌ را تشکیل می‌دهد یا برحسب فعالیت و محصول‌ سئوالهای زیر می‌توان پاسخ داد: 1-آیا تولید یا مونتاژ بعضی از محصولات‌ (یا قطعات آن)باید در خارج شرکت انجام شود؟ 3-هزینه‌های پشتیبانی مشتری در مقایسه‌ با هزینه رقیبان چگونه است؟ سومین تبدیل:بودجه مشتری در سومین مرحله بودجه‌ای تهیه می‌شود که‌ جمع کل بودجه پیشنهادی برای هر مشتری یا گروه مشتری را برحسب دوایر بودجه‌کننده نشان‌ می‌دهد. بودجه مشتری برای پاسخگویی‌ سئولات زیر است: 1-مشارکت مالی مشتریان مهم یا بخشهای‌ شرکت چقدر است؟ 2-آیا بازده حاصل از بودجه تخصیص یافته‌ به هر مشتری یا گروه مشتری توجیه‌شدنی است؟ 3-چه عملی می‌تواند هزینه انجام معامله با مشتریان را کاهش دهد به‌طوری که ارزش تولید شده ثابت بماند و یا زیادتر شود؟ 4-آیا حفظ مشتری در مقایسه با جذب‌ مشتری بهتر است؟ چهارمین تبدیل:بودجه استراتژی در مرحله چهارم اطلاعات بودجه مجددا برحسب استراتژیهای اصلی شرکت مرتب‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.