Skip to main content
فهرست مقالات

زبان گوش کردن

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 46 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : شنونده، حسابرس، گوینده، شنوندهء خوب، زبان گوش کردن، گوش دادن، آهنگ، حرفه‌ای، مدیران، سخن

خلاصه ماشینی:

"اگر مدیریت صحیح،ارتباطات میان فرد و سلامت روانی همه به گوش دادن بستگی‌ داشته باشد،این رابطه برای حرفه‌ حسابرس داخلی به دلایل عملی چند،بنیادی‌ است. «لارنس سوایر»در مجله حسابرس داخلی‌ فوریه 1992 به اهمیت گوش دادن در تشخیص«سازمان غیررسمی»8توسط حسابرس،اشاره می‌کند: حسابرسان از طریق مشاهده و یا گفتگو کردن با کارگران و مسئولان می‌توانند اطلاعات با ارزشی از تلقی افراد نسبت‌ به سازمان،شغل‌شان،خودشان و منابع‌ واقعی قدرت،به دست آورند. بعضی از افراد نیاز خود به اینکه‌ شنونده بهتری باشند،انکار می‌کنند؛اما پرسش این است که برای شنوندهء خوب‌ شدن چه ویژگیهایی لازم است. شاید اگر سؤال‌ را به گونه‌ای دیگر مطرح کنیم پاسخ دادن به‌ ورق بزنید (به تصویرصفحه مراجعه شود) (به تصویرصفحه مراجعه شود) آن ساده‌تر شود:«شنوندهء خوب باید چه‌ رفتاری داشته باشد؟» پاسخ این سؤال برای حسابرسان، مدیران اجرایی،پدران و مادران و یا هرکس‌ دیگری که علاقه‌مند به بهتر گوش‌دادن‌ باشد نیز اهمیت دارد. تجربه‌های مربوط به‌ طرز کار موتورها نشان می‌دهد که تمرین‌ نمادین،انجام واقعی یک کار را تسهیل‌ می‌کند برای اینکه مانند یک شنوندهء خوب‌ عمل کنیم،باید مانند یک شنوندهء خوب‌ عمل کنیم،باید مانند یک شنونده خوب نیز فکر کنیم و در نهایت،خود به یک شنونده‌ خوب تبدیل شویم. وضعیت سروصورت معمولا شنوندگان خوب با حرکات سر و صورت خود نشان می‌دهند که به سخنان‌ گوینده توجه دارند: گاهگاهی به علامت تأیید سر را به‌طور عمودی یا افقی تکان می‌دهند. دستها،بازوان و پاها شنونده خوب،برای نشان دادن توجه‌ خود به گوینده از حرکتهای مناسب استفاده‌ می‌کنند،به این منظور: گهگاه سخنگو را با دست لمس‌ می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.