خلاصه ماشینی:
"این موضوع به نوبه خود به این مفهوم است که موسسهها باید همزمان با مدیریت کیفیت(برای مثال،از راه برنامههای مدیریت جامع)و قابلیت کارکرد(برای مثال،از راه طراحی و ساخت محصولات بدیع)،در مدیریت هزینهها نیز اثربخش بالا داشته باشند.
این امر شرکتهای ژاپنی را در زمینه طرحی و ایجاد محصول در موقعیتی شاخص و اثربخش قرار داد زیرا آنان میتوانستند تمام عناصر مربوط به فرمولبندی رویکرد مدیریت همادین را تعریف کنند و به کمک آن به سطوح عملکردی مورد نیاز برای تامین هدفهای شرکت دست یابند.
هزینههای هدف مزایای متعددی به شرح زیر به دنبال دارد: موجب میشود که همه افراد سازمانی از نمودار 2-هزینههای مراحل زندگی و تعهد هزینهها (به تصویرصفحه مراجعه شود) بالا تا پایین،نسبت به نواوری در محصول و تولید احساس تعهد کنند و هدف آن روشن کردن مباحثی است که نیاز به رسیدگی دارند تا به این ترتیب برتری رقابتی به دست آید؛ به سازمان در ساختن آیندهای رقابتی با مدیریتی بازارگرا و طراحی و ساخت محصولاتی که قیمت مناسبی برای کسب موفقیت در بازار دارند،کمک میکند؛ از سیستمهای کنترل مدیریت برای تقویت و پشتیبانی از راهبردهای تولیدی استفاده میکند و همچنین فرصتهای موجود در بازار را که میتوان از آنها صرفهای حاصل کرد،شناسایی و امکان دستیابی به بهترین ارزش و نه فقط پایینترین هزینه را،فراهم میکند.
در یک تعریف کلی نمودار 3-گامهای فرایند هزینهیابی هدفـ (به تصویرصفحه مراجعه شود) میتوان گفت هزینهیابی هدف رویکردی است سازمند برای تعیین اینکه یک محصول مورد نظر با کیفیت و قابلیت کارکرد مشخص،با چه بهایی باید تولید شود تا بتوان سود مورد انتظار را در قیمت فروش پیشبینی شده،تحصیل کرد."