Skip to main content
فهرست مقالات

کنترل در سازمانهای فراملیتی

نویسنده:

(3 صفحه - از 16 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، سازمان فراملیتی، کنترل، کنترل در سازمانهای فراملیتی، سیستم کنترل، مدیران، حسابداری، ارزیابی عملکرد مدیران سازمانهای فراملیتی، عملکرد، کشورهای میزبان

خلاصه ماشینی: "نظام کنترل در عین حال که با پایبندی به‌ معیارهای کلی و استانداردهای اساسی، وجهه سازمان فراملیتی را محفوظ نگه‌ می‌دارد و اعتبار آن را مخدوش نمی‌سازد، لازم است که با ویژگیهای بومی و محلی‌ کشورهای میزبان نیز قابلیت تطبیق و تعدیل‌ داشته باشد. مراحل ایجاد سیستم کنترل در سازمانهای‌ فراملیتی برای افزایش کارایی سیستم کنترل در سازمانهای فراملیتی لازم است که گامهای‌ زیر برداشته شوند: تعیین هدفهای مطلوب و نتایج مورد انتظار برای هریک از شعبه‌های سازمان در نقاط مختلف؛ زمان‌بندی هدفها و تقسیم آنها به هدفهای‌ بلندمدت،میان‌مدت و کوتاه‌مدت و مشخص کردن سلسله مراتب هدفها(در حد کلی)؛ تعیین استانداردها و معیارهای مبتنی بر واقعیت و قابل حصول؛ جمع‌آوری اطلاعات از وضع موجود و نحوه عملکرد؛ مقایسه اطلاعات کسب شده با استانداردهای موضوعه به منظور تعیین‌ فاصله موجود بین هدفها و عملکردها؛ انجام اصلاحات مورد نیاز؛ تجدیدنظر در برنامه‌ها و هدفها برای دوره‌ زمانی بعدی. از جمله دشواریهای مدیران فراملیتی در مورد ارزیابی عملکرد کارکنان این است که‌ عواملی را که برمبنای آنان ارزیابی عملکرد انجام می‌شود و همچنین نتایج عملکردها در واحدها و شعب را به آسانی در اختیار ندارند و ازاین‌رو نمی‌توانند با سهولت به‌ وظیفه کنترل واحدها از راه ارزیابی عملکرد کارکنان آن واحدها بپردازند. به دلیل محدودیتهای‌ مزبور،در عین حال که بر ضرورت ارزیابی‌ عملکرد مدیران فراملیتی و ارائه بازخور به‌ آنان در مورد کار و عملکردشان تاکید می‌شود،پیشنهاد می‌شود که به نقش‌ مدیران در رسیدن به هدفهای بلندمدت‌ سازمان توجه بیشتر معطوف شود و کسب‌ سود و منفعت آنان در کوتاهمدت به عنوان‌ تنها عامل ارزیابی،ملاک قضاوت قرار نگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.