Skip to main content
فهرست مقالات

کنترل در سازمانهای فراملیتی

نویسنده:

(3 صفحه - از 16 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،سازمان فراملیتی ،کنترل ،کنترل در سازمانهای فراملیتی ،سیستم کنترل ،مدیران ،حسابداری ،ارزیابی عملکرد مدیران سازمانهای فراملیتی ،عملکرد ،کشورهای میزبان ،ارزیابی ،سیستمهای اطلاعاتی ،سیستم کنترل در سازمانهای فراملیتی ،عوامل ارزیابی مدیران فراملیتی ،نظام کنترل ،اطلاعات حسابداری ،ارزیابی عملکرد مدیران فراملیتی ،مدیران فراملیتی ،نظام اطلاع‌رسانی سازمانهای فراملیتی توجه ،مدیران شعبات سازمانهای فراملیتی ،استانداردهای ،ارزیابی عملکرد ،کشور مبداء ،ارزیابی عملکرد مالی سازمان ،ارزیابی عملکرد مدیران ،عملکرد مدیران در سازمانهای فراملیتی ،تطبیق ،معیارهای ،نظام ارزیابی عملکرد زمانی ،عوامل محیطی کشور میزبان

خلاصه ماشینی:

"نظام کنترل در عین حال که با پایبندی به‌ معیارهای کلی و استانداردهای اساسی، وجهه سازمان فراملیتی را محفوظ نگه‌ می‌دارد و اعتبار آن را مخدوش نمی‌سازد، لازم است که با ویژگیهای بومی و محلی‌ کشورهای میزبان نیز قابلیت تطبیق و تعدیل‌ داشته باشد. مراحل ایجاد سیستم کنترل در سازمانهای‌ فراملیتی برای افزایش کارایی سیستم کنترل در سازمانهای فراملیتی لازم است که گامهای‌ زیر برداشته شوند: تعیین هدفهای مطلوب و نتایج مورد انتظار برای هریک از شعبه‌های سازمان در نقاط مختلف؛ زمان‌بندی هدفها و تقسیم آنها به هدفهای‌ بلندمدت،میان‌مدت و کوتاه‌مدت و مشخص کردن سلسله مراتب هدفها(در حد کلی)؛ تعیین استانداردها و معیارهای مبتنی بر واقعیت و قابل حصول؛ جمع‌آوری اطلاعات از وضع موجود و نحوه عملکرد؛ مقایسه اطلاعات کسب شده با استانداردهای موضوعه به منظور تعیین‌ فاصله موجود بین هدفها و عملکردها؛ انجام اصلاحات مورد نیاز؛ تجدیدنظر در برنامه‌ها و هدفها برای دوره‌ زمانی بعدی. از جمله دشواریهای مدیران فراملیتی در مورد ارزیابی عملکرد کارکنان این است که‌ عواملی را که برمبنای آنان ارزیابی عملکرد انجام می‌شود و همچنین نتایج عملکردها در واحدها و شعب را به آسانی در اختیار ندارند و ازاین‌رو نمی‌توانند با سهولت به‌ وظیفه کنترل واحدها از راه ارزیابی عملکرد کارکنان آن واحدها بپردازند. به دلیل محدودیتهای‌ مزبور،در عین حال که بر ضرورت ارزیابی‌ عملکرد مدیران فراملیتی و ارائه بازخور به‌ آنان در مورد کار و عملکردشان تاکید می‌شود،پیشنهاد می‌شود که به نقش‌ مدیران در رسیدن به هدفهای بلندمدت‌ سازمان توجه بیشتر معطوف شود و کسب‌ سود و منفعت آنان در کوتاهمدت به عنوان‌ تنها عامل ارزیابی،ملاک قضاوت قرار نگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.