Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی محصولات کشاورزی

گزارشگر:

کلید واژه های ماشینی : کشاورزی، بازاریابی محصولات کشاورزی، بازار، سرمایه، تاسیسات، تعاونیهای بازاریابی، بازاریابی تعاونی محصولات کشاورزی، فروش، تولید، دولت

خلاصه ماشینی:

"متاسفانه در دنبال تقسیم زمین‌ مسئله اصلاحات اقتصادی و همراه با مسائل‌ دیگری که اصولا درحالت کلی مربوط به‌ قانونگذاری کشاورزی است مانند تامین‌ اعتبار کافی برای روستائیان و چگونگی‌ افزایش تولید در واحد سطح و افزایش اراضی‌ زیر کشت ایجاد تشکیلات بازار-وضع سرمایه‌ تعاونیها و مسئله حمایت دولت از بخش‌ کشاورزی مانند ترویج اصول نوین کشاورزی و تامین آب-مسئله آموزشی و بهداشت و ایجاد راهها و امکانات حمل و نقل مورد توجه اساسی واقع نشد. دخالت دولت در تاسیس تعاونیهای‌ بازاریابی چون مسئله حمل و نقل و انبار و مرحله‌ تبدیل محصولات و استاندارد کردن و آموزش کار در ورزیده و تهیه منابع مالی در موفقیت تعاونیهای بازاریابی به تنهائی قادر به تامین سرمایه کافی برای اجرای برنامه‌های‌ فوق نیستند. لزوم دخالت دولت در کشور ما بر بازار عرضه فرآورده‌های کشاورزی تنها به‌ دلیل اهمیت اقتصادی صادرات این‌ محصولات نیست بلکه تامین مواد غذائی‌ لازم برای جمعیت رو به افزایش در شهرها و مراکز صنعتی نیز از مسائل اساسی کشاورزی‌ است. در این مرحله مهمترین عامل دخالت‌ دولت در احداث و نگهداری تاسیسات‌ ضروری(مانند انبار و میادین)است و اصولا اقدام دولت در این زمینه اجتناب- ناپذیر است و ممکن است تاسیسات مورد لزوم از قبیل تاسیسات اداری و انبارها و میادین عرضه آزاد محصول از طرف دولت‌ آماده و جهت استفاده در اختیار تعاونی‌ گذاشته شود و یا تاسیسات بطور سرمایه‌ گذاری مشترک دولت و تعاونی ایجاد گردد. چون عدم کفایت مالی اعضاء تعاونیها در این قبیل شرکتها برای تامین سرمایه‌ اولیه شرکت در اغلب کشورها به ثبوت رسیده‌ است و این امر که شرکتهای تعاونی بازاریابی‌ در بدو فعالیت خود بسرمایه زیاد نیاز دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.