Skip to main content
فهرست مقالات

اصحاب اجماع قسمت دوم

نویسنده:

ISC (38 صفحه - از 82 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : اصحاب اجماع، امام، راوی، روایت، رجال النجاشی، رجال، رجال الکشی، حدیث، حماد بن عثمان، اصحاب امام صادق

خلاصه ماشینی:

"برای اطلاع بیشتر از حال این راوی، رجوع کنید به: اتقان المقال، ص43؛ الأعلام، ج2، ص200؛ ایضاح المکتوب، ص278و 615؛ أعیان الشیعة، ج5، ص206؛ بهجة الآمال، ج3، ص172؛ رجال بحرالعلوم، ج2، ص255؛ قاموس الرجال،ج3، ص211؛ معجم رجال الحدیث، ج6، ص48 ـ 57؛ رجال الکشی، ص433 و 515؛ الفهرست، ابن ندیم، ص278؛ رجال النجاشی، ص34، ش72؛ تحفة الأحباب، ص98؛ تتمة المنتهی، ص307؛ التحریر الطاووسی، ص74؛ تأسیس الشیعة، ص334؛ تنقیح المقال، ج1، ص297؛ تهذیب المقال، ج2، ص4؛ جامع الرواة،ج1، ص214؛ رجال البرقی، ص54؛ خلاصة الأقوال، ص98، ش223؛ رجال ابن داوود، ص76؛ رجال الطوسی، ص354، ش5241؛ ریحانة الأدب، ج8، ص140، سفینة البحار، ج2، ص370؛ کامل الزیارات، ص27؛ الکنی والألقاب، ج1، ص266؛ لسان المیزان، ج2، ص225؛ مجمع الرجال، ج2، ص121ـ137؛ معجم المؤلفین، ج3، ص255؛ منتهی المقال، ص99؛ منهج المقال، ص103؛ نقد الرجال، ج94؛ هدایة المحدثین، ص190؛ هدیة العارفین، ج1، ص267؛ الوجیزة، ص21؛ أحسن التراجم، ج1، ص154ـ157 یونس بن عبد الرحمان اسدی سلمان روزگار، فقیهی صاحب نام، مفسری معروف و محدثی پرتوان و از ارکان مذهب شیعه در عصر خود به شمار می رفته است. برای آگاهی بیشتر از ترجمه یونس بن عبدالرحمان، رجوع شود به: اتقان المقال، ص150؛ الأعلام، ج8، ص261؛ أعیان الشیعة، ج10، ص326ـ331؛ أحسن التراجم، ج2، ص236؛ بهجة الآمال، ج7، ص357؛ تأسیس الشیعة، ص328؛ التحریر الطاووسی، ص315؛ تنقیح المقال، ص3 و قسمت یاء، ص338؛ خلاصة الأقوال، ص296، ش1103؛ رجال الکشی، ص145 و 203؛ رجال النجاشی، ص446؛ ریحانة الأدب، ص404؛ الفهرست، ابن ندیم، ص276؛ الکنی والألقاب، ج1، ص34ـ36 و ج2، ص225؛ مجالس المؤمنین، ج1، ص410، و ج2، ص 293ـ307؛ معجم الثقات، ص124؛ معجم رجال الحدیث، ج، ص؛ معجم المؤلفین، ج13، ص348؛ منتهی المقال، ص336؛ منهج المقال، ص377؛ نقد الرجال، ص381؛ هدایة المحدثین، ص165؛ الوجیزة، ص54؛ وسائل الشیعة، ج20، ص369 محمد بن ابی عمیر ازدی بغدادی محمد بن ابی عمیر بن زیاد بن عیسی ازدی بغدادی، مکنی به ابو احمد، از اجله مشایخ امامیه و از ثقات اصحاب حضرت موسی بن جعفر و حضرت رضا و حضرت جواد(ع) است که در نزد مخالف و مؤالف، مورد احترام و عابدترین و متعبدترین افراد عصر خود بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.