Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش و بهسازی کارکنان

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،آموزش ،بهسازی ،آموزش و بهسازی کارکنان ،اطلاعات ،بهسازی کارکنان و محیط کار ،آموزش کارکنان ،کارآموزان ،ارزشیابی ،برنامه‌های آموزشی ،سازمان ،شغلی ،کار ،تکرار ،محیط کار ،کارکنان آموزش ،بهسازی شغلی ،برنامهء آموزش کارکنان ،از کارکنان ،روش آموزش ،برنامهء آموزشی ،زیادتر ،انسان ،ضرورت ،ارزشیابی میزان یادگیری کارکنان ،روشهای آموزش و ارزشیابی برنامه‌ها ،سازمانها نیازهای آموزشی کارکنان ،انطباق کارکنان با محیط کار ،ارزشیابی برنامه‌ها براساس اطلاعات ،اطلاعات جدید به کارکنان

خلاصه ماشینی:

"لازم است‌ در ابتدا به درستی نصب و راه‌اندازی شده و مرتبا تحت سرویس و مراقبت قرار گیرند و برای آنکه کارآیی کارکنان به حد اکثر برسد، لازم است نخست با محیط کار به درستی آشنا شده و سپس برنامه‌های آموزشی خاصی برای‌ آنان تدارک شود. اصول یادگیری برای آنکه برنامه‌های آموزشی مؤثر باشد و سازمان از اجرای آن به نتیجه یا نتایج‌ مطلوب برسد،توجه به نکات زیر ضرورت‌ حتمی دارد: الف:توفیق هرنوع برنامهء آموزشی به‌ وجود انگیزه در نزد فراگیر وابسته است. این‌ آموزش به‌طور معمول توسط کارکنان ماهر سازمان عرضه می‌شود و برای ارائه نمونه‌های‌ کاری یا تجهیزاتی از آنچه در محل کار وجود دارد،استفاده می‌کنند. برای این منظور به ترتیب‌ زیر عمل می‌شود: الف:بردن کارکنان تازه استخدام شده به محل‌ کار،آشنا ساختن آنان با محیط و ابزار کار و کارمندان،توضیح ضوابط و مقررات و سیاستهای سازمان برای آنها. این کار ممکن است‌ مقادیری هزینهء آموزش همراه داشته باشد که‌ به انضمام معایبی نظیر وقت تلف شده،از ضعفهای این روش محسوب می‌شود،اما سودمندیهای چندی دارد که علاوه بر آنچه‌ اشاره شد می‌توان از تعدد تخصصهای هر فرد و امکان اشتغال افراد در اوقات فراغت در خارج از سازمان یا داخل آن،و به تبع این‌ تحرک و انعطاف‌پذیری بیشتر از امکان‌ افزایش درآمد آنان نام برد. بنابراین،بهسازی شغلی برای فرد اخیرا ظاهرا جنبهء اجتماعی و اقتصادی دارد،اما چون جنبه‌های روان‌شناختی حیات انسان جزء لا ینفک زندگی اوست،می‌توان گفت:در برنامه‌های آموزشی که به منظور بهسازی‌ کارکنان و محیط کار اجرا می‌شود،رعایت این‌ ابعاد جنبهء حیاتی دارد،زیرا این سه ویژگی‌ یک کل را تشکیل می‌دهند که جدا کردن آنها از یکدیگر ممکن نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.