Skip to main content
فهرست مقالات

مباحث اقتصادی: محیط بازرگانی (قسمت دوم)

نویسنده:

(4 صفحه - از 32 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : بازرگانی، تکنولوژی، اقتصادی، محیط، دولت، آلودگی محیط زیست، محیط زیست، محیط بازرگانی، قوانین و مقررات، آلودگی، تولید، انتقال تکنولوژی، عملکرد، بازار، قوانین، کشورهای پیشرفته، Reinecke، مؤسسات بازرگانی، انسان، اثرات مؤسسات بازرگانی بر محیط، بازاریابی، تکنولوژی پیشرفته، تکنولوژی جدید، تکنولوژی باعث آلودگی محیط زیست، سازمان، اقتصادی محیط بازرگانی، فنی، جامعه، فعالیتهای مؤسسات بازرگانی، کشور فعالیت اقتصادی و تولیدی

خلاصه ماشینی: "از سوی دیگر مؤسسات بازرگانی در سطوح مختلف‌ تقسیمات سیاسی کشور مانند بخش،شهرستان‌ و استان و شهرداریها مرتبا با سازمانها و نهادهای دولتی ارتباط و سروکار دارند83 در حال حاضر باتوجه به میزان دخالت‌ دولتها در امور بازرگانی و وضع محدودیتها و ممنوعیتها از طریق قوانین و مقررات،بررسی‌ محیط سیاسی و قانونی از اهمیت ویژه‌ای‌ برخوردار است. امروزه نقش دولتها در اقتصاد،به مراتب با اهمیت‌تر از حدی است که آدام اسمیت‌93 در نظر داشته،مبانی نظری اقتصاد کلاسیک یا مکتب سنتی که اسمیت بنیانگذار آن بود،بر این محور قرار دارد که دولت باید از دخالت‌ در فعالیتهای اقتصادی جامعه اجتناب نموده و این امور را به عهدهء مکانیزم بازار واگذار نماید. در سالهای‌ اخیر نیز موج جدیدی از مقررات زدایی و واگذاری بعضی از فعالیتهای اقتصادی دولت به‌ بخش خصوصی در کشورهای پیشرفته و همچنین جهان سوم آغاز شده است. در سالهای اخیر،بسیاری از شرکتهای دارندهء تکنولوژی پیشرفته،عملیات تولیدی خود را به‌ کشورهای خارجی یا«پیرامونی»یعنی جایی که‌ نیروی کار در آنجا ارزانتر است،منتقل‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) کرده‌اند،سرمایه‌گذاری شرکتهای معروف‌ ژاپنی در کشورهای تازه صنعتی شدهء خاور دور نمونه‌ای از این‌گونه سیاستها است‌74 انتقال تکنولوژی انتقال تکنولوژی در جهان،یکی از بحث‌ انگیزترین موضوعات است. برنامه‌ریزی بازاریابی برنامه‌ریزی بازاریابی به معنی پیش‌بینی‌ سلسله عملیات هماهنگ،منسجم و هم‌جهت‌ با استراتژی بازرگانی بنگاه است که باتوجه به‌ وضعیت و موقعیت بنگاه از نظر مالی و تولیدی،وضعیت رقابت و بالاخره الزامات‌ قانونی و دیگر فشارها یا پارامترهای محیطی‌ باعث تسهیل و تسریع در رساندن کالا از تولید کننده به مصرف‌کننده شود و سود مورد انتظار یا شرایط مورد انتظار بنگاه را فراهم نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.