Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی به زبان ساده

نویسنده:

(6 صفحه - از 36 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : بازار ،بازاریابی ،تولید ،فروش ،بنگاه ،مصرف ،توزیع ،بازرگانی ،تحقیقات بازاریابی ،مصرف‌کننده ،مدیران ،تعاونی ،تعیین اهداف استراتژیک بازاریابی ،فعالیت بازاریابی در بنگاه‌های تولیدی ،فرآیند مدیریت بازاریابی ،تحقیقات بازار ،فعالیت‌های بازاریابی ،هدف فعالیت‌های بازاریابی در اقتصاد ،مدیریت ،بازاریابی به‌معنی ،تولید کنندگان ،فرآیند مدیریت بازاریابی به‌معنی ،بازاریابی بنگاه‌ها ،سود ،استراتژیک ،محصول ،برنامه ،نظام ،برنامه‌ریزی بازاریابی ،نظام بازاریابی

خلاصه ماشینی:

"در حقیقت در وضعیت متداول یا سنتی‌ بازرگانی که هدف نهایی یک بنگاه بازرگانی‌ فقط کسب سود و استفاده از تفاوت ارزش‌ خرید و فروش است،کالا بدون توجه عمیق و همه‌جانبه نسبت به نیازهای مصرف‌کننده تهیه‌ و تولید شده و طبیعتا چون تعداد تولید کنندگان دیگر و رقبا نیز محدود است. (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 3-فرآیند مدیریت بازاریابی هر تصمیمی در زمینه‌های بازاریابی در یک بنگاه تولیدی یا بازرگانی صورت گیرد، علاوه بر اینکه باید فرآیند تحقیقات تعیین‌ اهداف و برنامه‌ریزی را پشت سر گذاشته‌ باشد،باید توجه به شرایط محیطی،الزامات‌ قانونی،وضعیت رقابت و بالاخره اوضاع و احوال مالی و اقتصادی بنگاه اتخاذ شده باشد. از آنجا که«مدیر»به لحاظ طبیعت‌ سازمانی خود،باید بتواند از اطلاعات و گزارشات دریافتی استنباط و استنتاج صحیح‌ نموده و بر آن اساس تصمیم صحیح اتخاذ نماید،یک مدیر بازاریابی باید حداقل در بقیه در صفحه 15 بقیه از صفحه 14 چهار زمینه اساسی زیر دارای اختیار و قدرت‌ تصمیم‌گیری باشد: 1-انجام یا عدم انجام تحقیقات بازاریابی 2-سیاست‌های قیمت‌گذاری و فروش 3-تأمین مواد اولیه و توزیع تولیدات 4-تبلیغات و پیشبرد فروش در مرحله تعیین استراتژی‌ها، تصمیم‌گیری‌های استراتژیک توسط مدیران‌ ارشد اجرایی انجام می‌شود و در سایر موارد تصمیم‌گیری‌ها به مدیران میانی واگذار می‌گردد. برنامه‌ریزی بازاریابی برنامه‌ریزی بازاریابی به معنی پیش‌بینی‌ سلسله عملیات هماهنگ،منسجم و هم‌جهت‌ با استراتژی بازرگانی بنگاه است که باتوجه به‌ وضعیت و موقعیت بنگاه از نظر مالی و تولیدی،وضعیت رقابت و بالاخره الزامات‌ قانونی و دیگر فشارها یا پارامترهای محیطی‌ باعث تسهیل و تسریع در رساندن کالا از تولید کننده به مصرف‌کننده شود و سود مورد انتظار یا شرایط مورد انتظار بنگاه را فراهم نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.