Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی به زبان ساده

نویسنده:

(6 صفحه - از 36 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : بازار، بازاریابی، تولید، فروش، بنگاه، مصرف، توزیع، بازرگانی، تحقیقات بازاریابی، مصرف‌کننده

خلاصه ماشینی:

"در حقیقت در وضعیت متداول یا سنتی‌ بازرگانی که هدف نهایی یک بنگاه بازرگانی‌ فقط کسب سود و استفاده از تفاوت ارزش‌ خرید و فروش است،کالا بدون توجه عمیق و همه‌جانبه نسبت به نیازهای مصرف‌کننده تهیه‌ و تولید شده و طبیعتا چون تعداد تولید کنندگان دیگر و رقبا نیز محدود است. (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 3-فرآیند مدیریت بازاریابی هر تصمیمی در زمینه‌های بازاریابی در یک بنگاه تولیدی یا بازرگانی صورت گیرد، علاوه بر اینکه باید فرآیند تحقیقات تعیین‌ اهداف و برنامه‌ریزی را پشت سر گذاشته‌ باشد،باید توجه به شرایط محیطی،الزامات‌ قانونی،وضعیت رقابت و بالاخره اوضاع و احوال مالی و اقتصادی بنگاه اتخاذ شده باشد. از آنجا که«مدیر»به لحاظ طبیعت‌ سازمانی خود،باید بتواند از اطلاعات و گزارشات دریافتی استنباط و استنتاج صحیح‌ نموده و بر آن اساس تصمیم صحیح اتخاذ نماید،یک مدیر بازاریابی باید حداقل در بقیه در صفحه 15 بقیه از صفحه 14 چهار زمینه اساسی زیر دارای اختیار و قدرت‌ تصمیم‌گیری باشد: 1-انجام یا عدم انجام تحقیقات بازاریابی 2-سیاست‌های قیمت‌گذاری و فروش 3-تأمین مواد اولیه و توزیع تولیدات 4-تبلیغات و پیشبرد فروش در مرحله تعیین استراتژی‌ها، تصمیم‌گیری‌های استراتژیک توسط مدیران‌ ارشد اجرایی انجام می‌شود و در سایر موارد تصمیم‌گیری‌ها به مدیران میانی واگذار می‌گردد. برنامه‌ریزی بازاریابی برنامه‌ریزی بازاریابی به معنی پیش‌بینی‌ سلسله عملیات هماهنگ،منسجم و هم‌جهت‌ با استراتژی بازرگانی بنگاه است که باتوجه به‌ وضعیت و موقعیت بنگاه از نظر مالی و تولیدی،وضعیت رقابت و بالاخره الزامات‌ قانونی و دیگر فشارها یا پارامترهای محیطی‌ باعث تسهیل و تسریع در رساندن کالا از تولید کننده به مصرف‌کننده شود و سود مورد انتظار یا شرایط مورد انتظار بنگاه را فراهم نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.