Skip to main content
فهرست مقالات

روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 68 تا 73)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان، ارزشیابی، مطبوعات، اطلاعات، سرپرست، مدیر، روش، تعاون، ارزشیابی کارکنان

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) روشهای ارزشیابی عملکرد کارکنان نوشته:مارک‌جی،سینگر هدف این مقاله پاسخ دادن به سئوالهایی نظیر موارد زیر است: 1-چرا عملکردها مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد؟ 2-به چه صورتهایی می‌توان ارزشیابی کرد؟ 3-مزایا و معایب روشهای ارزشیابی کدام‌ است؟ 4-در ارزشیابی چه اشتباهاتی ممکن است‌ بروز کند؟ 4-استفاده از منابع متعدد برای ارزشیابی‌ چه مزایا و کاستیهایی دارد؟ دادن اطلاع به کارکنان از اینکه چگونه‌ کارها را انجام می‌دهند و کمک به آنان برای‌ بهسازی خود و سازمان،دنبالهء فرایندی است‌ که از کودکی آغاز می‌شود. 3-ابزار عینی: به‌طوری که قبلا اشاره شد،شایسته است‌ حتی الامکان عوامل و نشانه‌های عینی را برای‌ ارزشیابی عملکرد به کار گرفت و تا جایی که‌ امکان‌پذیر است به عوامل و نشانه‌های ذهنی‌ استناد نکرد-با اینهمه،بار دیگر یادآور می‌شود که رعایت این حکم کلی در مورد تمامی مشاغل و شاغلین سازمانها امکان‌پذیر نیست. حسن این میزان،آن است که هم‌ ارزیاب و هم کسی که مورد ارزیابی قرار گرفته،آن را به سادگی می‌فهمند و نیز می‌توان‌ اعداد هرکس را با دیگری یا دیگران مقایسه‌ کرد و در بین کارکنان رقابت سالم بوجود آورد با اینهمه،لازم است مدیران و سرپرستان‌ متوجه باشند که احتمال دارد عوامل متعددی‌ در ارزیابی آنان مشکل ایجاد کند. برای مثال،برای ارزشیابی مدیر یک‌ مدرسه می‌توان به رفتارهای زیر از یک تا ده‌ نمره داد: -کلیهء شاگردان مدرسه را به خوبی‌ می‌شناسد -کلیه شاگردان مدرسه را سال گذشته به‌ خوبی می‌شناخت -همیشه کلیه شاگردان مدرسه را به خوبی‌ می‌شناخته است به این ترتیب،می‌توان ثبات رفتار مدیر را در قبال شناخت شاگردان تعیین و آن را با مدیران دیگر مقایسه یا هرکدام را بر حسب‌ گروه مدیران رتبه‌بندی کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.