Skip to main content
فهرست مقالات

ارزیابی بهره وری شرکتهای تعاونی حمل و نقل جاده ای کالا در مقایسه با شرکتهای خصوصی: طراحی الگو جهت بهروری

نویسنده:

(6 صفحه - از 6 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : شرکتهای تعاونی حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، نقل جاده‌ای کالا، حمل‌ونقل، شرکتهای تعاونی حمل‌و‌نقل جاده‌ای کالا، حمل، حمل‌و، بهره‌وری، بهبود بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، نقل، اطلاعات، شاخصهای بهره‌وری شرکتهای حمل‌و نقل، شرکتهای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، بهره‌وری شرکتهای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، شرکتهای تعاونی حمل، شرکتهای تعاونی، مشخصات شاخصهای بهره‌وری شرکتهای حمل‌ونقل، شرکتهای حمل‌و، ارزیابی بهره‌وری شرکتهای تعاونی حمل، الگو، مالکیت شرکتهای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، طراحی الگو جهت بهبود بهره‌وری، شرکتهای حمل‌ونقل، بخش حمل‌و نقل جاده‌ای کالا، بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، بهره‌وری شرکتهای تعاونی حمل‌ونقل، بهبود بهره‌وری، شاخصهای بهره‌وری، بار باعث افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل، مالکیت

خلاصه ماشینی: "حال سئوال اینجا ست که‌ بهره‌وری شرکتهای تعاونی حمل‌ونقل‌ جاده‌ای کالا در مقایسه با شرکتهای‌ خصوصی چگونه است؟آیا اصولا نوع‌ شخصیت حقوقی و مالکیت شرکت(تعاونی‌ یا خصوصی)تأثیری بر افزایش بهره‌وری‌ دارد؟در این تحقیق سعی شده است به این‌ سئوالات پاسخ داده شود. تعاونی‌های حمل‌ونقل در کشور ما به‌ دلیل نوپا بودن و نداشتن اساسنامه جامع‌ در ارتباط با حمل‌ونقل نتوانسته‌اند جایگاه‌ اصلی خود را پیدا کنند!ضمن آنکه یادآوری‌ می‌گردد که اساسنامه شرکتهای حمل‌ونقل‌ تعاونی با الگوگیری از اساسنامه‌ تعاونی‌های تولیدی و مصرفی با اندکی تغییر مورد استفاده قرارمی‌گیرد که‌ شرکتهای حمل‌ونقل،مانند کرایه دریافت‌ شده با داده‌های مورد استفاده این شرکتها یا عوامل ورودی می‌توان یک شاخص بهره‌ وری ساخت و بدین ترتیب بهره‌وری را اندازه‌گیری کرد. فرضیه اول و آزمون آن این فرضیه به شرح زیر است: نوع مالکیت شرکتهای حمل‌ونقل‌ جاده‌ای کالا(تعاونی یا خصوصی)،بر شاخصهای بهره‌وری این شرکتها تأثیر دارند. همان‌طوری که قبلا گفته شد، فرضیه اول به شرح زیر است: نوع مالکیت(تعاونی یا خصوصی) شرکتهای حمل‌ونقل جاده‌ای کالا،بر شاخصهای بهره‌وری این شرکتها تأثیر دارد». پس از انتخاب عناصر سه گانه نوع بار، نوع مسیر و نوع کامیون،شرکت حمل و نقل،اقدام به حمل کالاهای مورد نظر می‌نماید و در نتیجه این انتخابهای بهینه و همچنین انتخاب نوع شرکت تعاونی بجای‌ خصوصی:شاخصهای بهره‌وری‌ هزینه‌های شرکتها در هر کیلومتر،درآمد (کرایه دریافت‌شده)در هر کیلومتر و هزینه‌های هربار نامه(هزینه‌های هر سفر بار)بهبود می‌باید که بهبود آنها منجر به‌ بهبود بهره‌وری حمل‌ونقل جاده‌ای کالا از دید متصدیان حمل‌ونقل می‌شود و این‌ بهبود بهره‌وری تأثیر مثبت بسزایی در افزایش سودآوری و بهره‌وری‌ کامیونداران و رانندگان که اعضاء شرکت‌ تعاونی را تشکیل می‌دهد،می‌گذارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.