Skip to main content
فهرست مقالات

ترویج تعاون و مدیریت اطلاعات

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،تعاون ،ترویج تعاون و مدیریت اطلاعات ،ترویج تعاون ،توسعه زندگی تعاونی مخاطبان جمع‌آوری ،فرایند توسعه زندگی تعاونی مخاطبان ،مخاطبان ،نظام ترویج تعاون ،تعاونگران ،توسعه بخش تعاون ،خدمات ترویجی ،توسعه ،خدمات ترویج تعاون ،پیامهای ترویج تعاون ،اصول متقاعدسازی پیامهای ترویج تعاون ،جمع‌آوری ،ارائه خدمات ترویجی ،نیازها ،مردم ،زندگی تعاونی ،خدمت توسعه بخش تعاون ،جمع‌آوری اطلاعات ،اطلاعات و داده‌های ترویج تعاون ،ترویج تعاون به گروههای مخاطب ،اطلاعات جمع‌آوری ،پژوهشهای تعاونی جمع‌آوری ،مروجان تعاون ،گروههای مخاطب به خدمات ترویجی ،اقتصادی ،ارائه اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"در فرایند برنامه‌ریزی و ارائه‌ خدمات ترویجی،نظام ترویج تعاون‌ پس از شناسایی نیازها و مشکلات‌ مردم و تعاونگران کشور در حیطه‌ زندگی تعاونی و موانع موجود بر سر راه رشد و تسوعه بخش تعاون،برای‌ حل و رفع آنها نسبت به انتخاب و گزینش اطلاعات و داده‌های مناسب و مؤثر پرداخته و سپس به طبقه‌بندی،تنظیم، هدف‌گذاری و پردازش آن اقدام می‌کند تا در برنامه‌های ترویجی گنجانده و در قالب‌ خدمات ترویجی به مردم ارائه و انتقال‌ دهد. به دیگر سخن،از آنجا که خدمات ترویج تعاون باید در خدمت توسعه بخش تعاون باشد،در این‌ وضعیت،موظف است برنامه‌ها و فعالیتهای‌ ترویجی خود را به این سمت هدایت کند و در این زمینه اطلاعات و داده‌های لازم را تهیه و پردازش کند. 3-جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها بر پایه‌ نتایج نیازسنجی‌های انجام شده بدون شک،فلسفه ترویج تعاون و یکی از اهداف اصلی ارائه خدمات ترویجی،تأمین‌ نیازهای اطلاعاتی و ارتقاء دانش و مهارت‌ لازم برای حل مسایل و مشکلات زندگی‌ تعاونی عموم مردم و تعاونگران است. با این اوصاف،نظام ترویج تعاون برای‌ جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مورد نیاز خدمات و برنامه‌های ترویجی خود اصلح‌ است یافته‌های پژوهشهای تعاونی را ترجیح‌ داده و آن را نسبت به سایر منابع اطلاعاتی‌ در اولویت قرار دهد. برای این‌ کار لازم است هم نظام ترویج و هم مروجان‌ تعاون(در سطوح کلان و خرد)اطلاعات‌ جمع‌آوری شده را(که بعدا به عنوان متون و پیامهای ترویجی مورد استفاده قرار خواهند گرفت)با مؤلفه‌های فرهنگی،جامعه‌شناسی، روانشناسی،سطح دانش و درک و سایر ویژگیهای مخاطبان بازسازی،تعدیل،ترمیم‌ و در واقع پردازش نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.