Skip to main content
فهرست مقالات

ترویج تعاون و مدیریت اطلاعات

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، تعاون، ترویج تعاون و مدیریت اطلاعات، ترویج تعاون، توسعه زندگی تعاونی مخاطبان جمع‌آوری، فرایند توسعه زندگی تعاونی مخاطبان، مخاطبان، نظام ترویج تعاون، توسعه بخش تعاون، خدمات ترویجی

خلاصه ماشینی:

"در فرایند برنامه‌ریزی و ارائه‌ خدمات ترویجی،نظام ترویج تعاون‌ پس از شناسایی نیازها و مشکلات‌ مردم و تعاونگران کشور در حیطه‌ زندگی تعاونی و موانع موجود بر سر راه رشد و تسوعه بخش تعاون،برای‌ حل و رفع آنها نسبت به انتخاب و گزینش اطلاعات و داده‌های مناسب و مؤثر پرداخته و سپس به طبقه‌بندی،تنظیم، هدف‌گذاری و پردازش آن اقدام می‌کند تا در برنامه‌های ترویجی گنجانده و در قالب‌ خدمات ترویجی به مردم ارائه و انتقال‌ دهد. به دیگر سخن،از آنجا که خدمات ترویج تعاون باید در خدمت توسعه بخش تعاون باشد،در این‌ وضعیت،موظف است برنامه‌ها و فعالیتهای‌ ترویجی خود را به این سمت هدایت کند و در این زمینه اطلاعات و داده‌های لازم را تهیه و پردازش کند. 3-جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها بر پایه‌ نتایج نیازسنجی‌های انجام شده بدون شک،فلسفه ترویج تعاون و یکی از اهداف اصلی ارائه خدمات ترویجی،تأمین‌ نیازهای اطلاعاتی و ارتقاء دانش و مهارت‌ لازم برای حل مسایل و مشکلات زندگی‌ تعاونی عموم مردم و تعاونگران است. با این اوصاف،نظام ترویج تعاون برای‌ جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مورد نیاز خدمات و برنامه‌های ترویجی خود اصلح‌ است یافته‌های پژوهشهای تعاونی را ترجیح‌ داده و آن را نسبت به سایر منابع اطلاعاتی‌ در اولویت قرار دهد. برای این‌ کار لازم است هم نظام ترویج و هم مروجان‌ تعاون(در سطوح کلان و خرد)اطلاعات‌ جمع‌آوری شده را(که بعدا به عنوان متون و پیامهای ترویجی مورد استفاده قرار خواهند گرفت)با مؤلفه‌های فرهنگی،جامعه‌شناسی، روانشناسی،سطح دانش و درک و سایر ویژگیهای مخاطبان بازسازی،تعدیل،ترمیم‌ و در واقع پردازش نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.