خلاصه ماشینی:
"در این تعریف چند نکته وجود دارد:1- شناخت فرآیندهای سازمان 2-شناخت فرآیندهایی که در تحقق اهداف سازمان نقش کلیدی دارند 3-وضع شاخصهای مرتبط برای ارزیابی فرآیندهای اصولی و کلیدی منتخب 4-پیدا کردن سازمانهایی با فرآیندهای مشابه که بر حسب شاخصهای مذکور،عملکرد بهتر و مقبولتری دارند 5- اقتباس بهترین فرآیندها از سازمان الگو الگوبرداری،فرآیند استنباط آنچه برای سازمان اهمیت دارد و سپس یاد گرفتن از دیگرانی که این فرآیندها را بهتر از شما انجام میدهند و در نهایت جرح و تعدیل آن آموختهها و استفاده از آنها برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی سازمان خود است.
عوامل مهم در فعالیتهای الگوبرداری: عواملی که یک شرکت برای طرحریزی فرآیند الگوبرداری به آن نیازمند است به شرح زیر میباشد: 1-حمایت و هدایت مدیر یا اعضای هیئت مدیره به منظور پیشبرد تحقق این فرآیند، میبایست حمایت همهجانبه از طرف مدیریت صورت گیرد و هرگونه امکانات و وسایل در اختیار افراد گروه الگوبرداری قرار گیرد.
مقایسه پیشبینی و عملکرد سال 9731(سال اول برنامه سوم توسعه) در سال اول برنامه سوم توسعه(سال 9731) پیشبینی و عملکرد تعاونیهای مسکن استانهای کل کشور(عمکرد مذکور براساس آمار واحدهای تکمیلشده از دفتر آمار و اطلاعات اقتباس گردیده است) بقیه از صفحه 85 سطوح الگوبرداری: 1-بهترین عملکردهای کاربردی-سطح جهانی 2-بهترین عملکردهای کاربردی-شامل شرکتهای داخلی 3-بهترین عملکردهای رقبا 4-بهترین عملکرد درونسازمانی نتیجهگیری الگوبرداری این انگیزه را فراهم میکند که سازمانها،فعالیتهای خود را مجددا مورد تفکر و بررسی قرار دهند.
در جهت رقابت باید همواره به بهبود عملکرد پرداخت و تعاونی خود را بطور پیوسته با بازار و شرکتهای موفق مورد مقایسه قرار داد و سعی در بهبود و پیشرفت شرایط فعلی کرد و تلاش نمود سطح قبلی ارتقاء یابد."