Skip to main content
فهرست مقالات

الگوبرداری از شرکتها در تعاونیها: مطالعات الگوبرداری با توجه دقیق به نیازهای کلیدی سازمان در راستای بهینه سازی آغاز می شود.

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : الگوبرداری ،الگو ،مطالعات الگوبرداری با توجه دقیق ،تعاونی ،عملکرد ،سازمان ،اطلاعات ،فرآیند ،الگوبرداری از شرکتها ،بهبود ،تعاونی‌ها مطالعات الگوبرداری با توجه ،بازدید ،شرکتها در تعاونی‌ها ،نیازهای کلیدی سازمان ،شناسایی ،انتخاب شرکتهای برتر بازار ،رقابتی ،برتری ،بازار ،بهبود عملکرد ،صنعت ،عملکرد بهترین ،عمل ،بهترین عملکرد ،مقایسه ،سازمان در راستای بهینه‌سازی ،تغییر ،مقایسه عملکرد سازمان با عملکرد ،شرکتهای موفق بازار ،بازدید از شرکت الگو

خلاصه ماشینی:

"در این تعریف چند نکته وجود دارد:1- شناخت فرآیندهای سازمان 2-شناخت‌ فرآیندهایی که در تحقق اهداف سازمان‌ نقش کلیدی دارند 3-وضع شاخص‌های‌ مرتبط برای ارزیابی فرآیندهای اصولی و کلیدی منتخب 4-پیدا کردن سازمانهایی با فرآیندهای مشابه که بر حسب شاخص‌های‌ مذکور،عملکرد بهتر و مقبول‌تری دارند 5- اقتباس بهترین فرآیندها از سازمان الگو الگوبرداری،فرآیند استنباط آنچه برای‌ سازمان اهمیت دارد و سپس یاد گرفتن از دیگرانی که این فرآیندها را بهتر از شما انجام می‌دهند و در نهایت جرح و تعدیل آن‌ آموخته‌ها و استفاده از آنها برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی سازمان خود است. عوامل مهم در فعالیتهای‌ الگوبرداری: عواملی که یک شرکت برای طرح‌ریزی‌ فرآیند الگوبرداری به آن نیازمند است به‌ شرح زیر می‌باشد: 1-حمایت و هدایت مدیر یا اعضای‌ هیئت مدیره به منظور پیشبرد تحقق این فرآیند، می‌بایست حمایت همه‌جانبه از طرف‌ مدیریت صورت گیرد و هرگونه امکانات و وسایل در اختیار افراد گروه الگوبرداری قرار گیرد. مقایسه پیش‌بینی و عملکرد سال 9731(سال اول‌ برنامه سوم توسعه) در سال اول برنامه سوم توسعه(سال 9731) پیش‌بینی و عملکرد تعاونیهای مسکن استانهای‌ کل کشور(عمکرد مذکور براساس آمار واحدهای‌ تکمیل‌شده از دفتر آمار و اطلاعات اقتباس گردیده‌ است) بقیه از صفحه 85 سطوح الگوبرداری: 1-بهترین عملکردهای کاربردی-سطح‌ جهانی 2-بهترین عملکردهای کاربردی-شامل‌ شرکت‌های داخلی 3-بهترین عملکردهای رقبا 4-بهترین عملکرد درون‌سازمانی نتیجه‌گیری الگوبرداری این انگیزه را فراهم می‌کند که‌ سازمانها،فعالیت‌های خود را مجددا مورد تفکر و بررسی قرار دهند. در جهت رقابت‌ باید همواره به بهبود عملکرد پرداخت و تعاونی خود را بطور پیوسته با بازار و شرکتهای موفق مورد مقایسه قرار داد و سعی‌ در بهبود و پیشرفت شرایط فعلی کرد و تلاش‌ نمود سطح قبلی ارتقاء یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.